Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Golf R vs. A45 AMG vs. WRX STi ve sprintu: VW není radno podceňovat (videa)
30.6.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Golf R je mezi těmito soupeři nejslabší z pohledu výkonu i image. Jenže když přijde na skutečný boj, na papírové předpoklady ani pověst se nehraje.
Že „koncernová auta” s motory TSI jedou v přímce až neuvěřitelně dobře, jsme poznali už mnohokrát. A ne, neobviňujte Volkswagen, Škodu, Seat a další z nějakých nekalých praktik, výkony jejich aut jsme nejednou ověřovali „na brzdě” a beztak jela excelentně. Ať už se vám to líbí nebo ne, auta s motory TSI jsou dnes v poměru udávaného výkonu a dodávané dynamiky na vrcholu „potravinového řetězce” a konkurence na ně v tuto chvíli nemá ráznou odpověď.
Platí to hlavně o jednotce 2,0 TSI známé z mnoha vozů koncernu VW. Však teprve nedávno jsme vám ukázali, jak se velká a těžká Škody Superb s 280koňovou verzí tohoto motoru prakticky vyrovná lehkému a ostrému Civicu Type R. Uspořádali jsme přímé srovnání 220koňové Škody Octavia a staršího Subaru WRX STi s podobně překvapivým výsledkem a porovnali i Audi S3 Sedan s novým WRX STi, opět v podobném duchu.
Tentokrát vám nenabídneme vlastní srovnání, ale výsledek práce našich jihoafrických kolegů, kteří proti sobě ve sprintu postavili 300koňový VW Golf R, o 60 koní silnější Mercedes A 45 AMG, který byl a teď zase znovu je nejsilnějším hot hatchem vůbec, a 306koňové Subaru WRX STi. Snad netřeba dodávat, že Golf by měl být v tomto srovnání nejslabší. Má nejmenší výkon - oproti Subaru je rozdíl umocněn i menším objemem motoru, oproti Mercedesu je pak rozdíl ve výkonu opravdu značný. Mercedes je navíc nejlehčí, zbylí dva soupeři jsou na tom prakticky stejně.
Výsledek? Nebojte, Mercedes v tomto srovnání neprohraje, na to je proti Golfu až příliš jinde. S ohledem na rozdíl ve výkonu a hmotnosti, také v použitých převodovkách a vůbec snaze třícípé hvězdy postavit auto na krátké sprinty (viz tři první krátké převody, agresivní launch control apod.) je ale rozdíl docela malý. Srovnání Golfu se Subaru pak ještě lépe ukazuje, že 300 wolfburských koní a 300 koní odkudkoli jinud jsou dnes dvě trochu jiné věci. Však se podívejte sami...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 2 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 3 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 5 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 6 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:00 - Milanito
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23