Hyundai odhalilo nový motor 1,6 GDi s účinností až 40 %. Má i nový 8st. automat

I když také Hyundai v poslední době „downsizuje” až běda, na atmosféricky plněné agregáty ještě nezapomnělo. Nová 1,6 je zajímavá, míří ale jen do hybridů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Hyundai odhalilo nový motor 1,6 GDi s účinností až 40 %. Má i nový 8st. automat

28.10.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Hyundai odhalilo nový motor 1,6 GDi s účinností až 40 %. Má i nový 8st. automat

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

I když také Hyundai v poslední době „downsizuje” až běda, na atmosféricky plněné agregáty ještě nezapomnělo. Nová 1,6 je zajímavá, míří ale jen do hybridů.

Hyundai dlouhou dobu unikalo mnohdy nepovedeným downsizingům znamenajícím nezřídka nahrazení bezproblémového, reálně efektivního motoru horším a v praxi méně efektivním. Někteří to mohli považovat za slabinu, my to měli spíše za silnou stránku, nakonec ale ani korejská „bašta odporu” trendům posledních let neodolala. Už loni započala s výměnami větších atmosférických motorů za menší přeplňované a dodnes s tím nepřestala, však do budoucna se hovoří dokonce o výměně pětilitrového osmiválce za menší přeplňovaný šestiválec.

Budoucnost ale dnes nechme stranou a podívejme se na ryzí přítomnost. V té probíhá tzv. International Powertrain Conference, tedy konference Hyundai, na které každý rok představuje novinky na poli motorů, převodovek či pohonů kol. A letos na ni představili především dvě novinky.

Tou první je motor, který se výše zmíněnému vymyká. Jde o novou jednotku 1,6 GDi s výkonem až 77 kW (105 koní) a točivým momentem nejvýše 147 Nm. Ano, je plněná atmosféricky, používá Atkinsonova cyklu, chlazené recirkulace výfukových plynů (EGR) a vykazuje tepelnou účinnost plných 40 procent. Oproti starším GDi stejného objemu by tedy měla přinést 3procentní snížení spotřeby paliva při stejném výkonu. Radujete se? Můžete, je to zajímavý motor, mějte ale na paměti, že jeho posláním je sloužit nových hybridech Hyundai, hlavně pak v korejské obdobě Toyoty Prius.

Více o motoru nevíme a ještě méně vám toho můžeme říci o další novince - 8stupňové automatické převodovce. Ta má (alespoň papírovou) spotřebu paliva snížit dokonce o 7,3 procenta oproti dosavadnímu 6stupňovému automatu. To bude dáno zřejmě hlavně vícero převody, nový automat má ale také fungovat rychleji, jemněji a přitom je o 3,5 kg lehčí než starší šestikvalt. I zde je radost na místě, ovšem stejně jako informace, že převodovka bude sloužit hlavně ve větších a výkonnějších modelech firmy s pohonem primárně předních kol.


Hyundai odhalilo nový motor 1,6 GDi s účinností až 40 %. Má i nový 8st. automat - 1 - Hyundai 16 GDI 2016 01Hyundai odhalilo nový motor 1,6 GDi s účinností až 40 %. Má i nový 8st. automat - 2 - Hyundai 16 GDI 2016 02
Nový motor 1,6 GDi o Hyundai...

Hyundai odhalilo nový motor 1,6 GDi s účinností až 40 %. Má i nový 8st. automat - 3 - Hyundai FF 8 speed AT 01Hyundai odhalilo nový motor 1,6 GDi s účinností až 40 %. Má i nový 8st. automat - 4 - Hyundai FF 8 speed AT 02
...a jeho nová 8st. automatická převodovka

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.