Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai odhalilo nový motor 1,6 GDi s účinností až 40 %. Má i nový 8st. automat
28.10.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
I když také Hyundai v poslední době „downsizuje” až běda, na atmosféricky plněné agregáty ještě nezapomnělo. Nová 1,6 je zajímavá, míří ale jen do hybridů.
Hyundai dlouhou dobu unikalo mnohdy nepovedeným downsizingům znamenajícím nezřídka nahrazení bezproblémového, reálně efektivního motoru horším a v praxi méně efektivním. Někteří to mohli považovat za slabinu, my to měli spíše za silnou stránku, nakonec ale ani korejská „bašta odporu” trendům posledních let neodolala. Už loni započala s výměnami větších atmosférických motorů za menší přeplňované a dodnes s tím nepřestala, však do budoucna se hovoří dokonce o výměně pětilitrového osmiválce za menší přeplňovaný šestiválec.
Budoucnost ale dnes nechme stranou a podívejme se na ryzí přítomnost. V té probíhá tzv. International Powertrain Conference, tedy konference Hyundai, na které každý rok představuje novinky na poli motorů, převodovek či pohonů kol. A letos na ni představili především dvě novinky.
Tou první je motor, který se výše zmíněnému vymyká. Jde o novou jednotku 1,6 GDi s výkonem až 77 kW (105 koní) a točivým momentem nejvýše 147 Nm. Ano, je plněná atmosféricky, používá Atkinsonova cyklu, chlazené recirkulace výfukových plynů (EGR) a vykazuje tepelnou účinnost plných 40 procent. Oproti starším GDi stejného objemu by tedy měla přinést 3procentní snížení spotřeby paliva při stejném výkonu. Radujete se? Můžete, je to zajímavý motor, mějte ale na paměti, že jeho posláním je sloužit nových hybridech Hyundai, hlavně pak v korejské obdobě Toyoty Prius.
Více o motoru nevíme a ještě méně vám toho můžeme říci o další novince - 8stupňové automatické převodovce. Ta má (alespoň papírovou) spotřebu paliva snížit dokonce o 7,3 procenta oproti dosavadnímu 6stupňovému automatu. To bude dáno zřejmě hlavně vícero převody, nový automat má ale také fungovat rychleji, jemněji a přitom je o 3,5 kg lehčí než starší šestikvalt. I zde je radost na místě, ovšem stejně jako informace, že převodovka bude sloužit hlavně ve větších a výkonnějších modelech firmy s pohonem primárně předních kol.
Nový motor 1,6 GDi o Hyundai...
...a jeho nová 8st. automatická převodovka
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz