Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar XFR Speed Pack: až vás omrzí omezovač rychlosti na 250 km/h
30.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Jaguar se v Moskvě nepochlubil jen novým pohonem všech kol pro modely XF a XJ, vytáhl i nový XFR Speed Pack coby nejrychlejší XF vůbec.
„V podmínkách s nízkou přilnavostí, jako je sníh nebo led, systém automaticky přenese výkon na všechna čtyři kola, čímž vozu dodá trakci, stabilitu a řidiči důvěru. Takto vybavené modely XF a XJ jsou naprosto ideální pro ruskou zimu, jaro, léto a podzim,“ pokusil se odlehčit své vystoupení na moskevském autosalonu ředitel Jaguaru Adrian Hallmark, čímž ale evidentně naznačil, jak jsou pro britskou značku tamní zákazníci důležití.
Pohon všech kol, pro který Jaguar prozatím nevymyslel žádné speciální jméno a říká mu prostě jen AWD, však není jediným magnetem pro návštěvníky. Automobilka z portfolia indického koncernu Tata vyrukovala také s dále přiostřenou verzí modelu XFR s přídomkem Speed Pack, která tím navazuje na XJ Sport a Speed.
Na rozdíl od XKR-S se nejedná o model s vyladěným motorem o výkonu 550 koní, ačkoli je veřejným tajemstvím, že Britové na XFR-S skutečně pracují a měli by jej představit buď ještě letos nebo v příštím roce. Speed Pack je v podstatě výbavová nadstavba nedávno testovaného XFR osazeného kompresorovým pětilitrem o výkonu 510 koní. Jeho specialitou je posunutý elektronický omezovač rychlosti z 250 na 280 km/h, přičemž Jaguar ve své tiskové zprávě tvrdí, že došlo k „revizi kalibrace motoru a převodovky“.
Jaguar XFR Speed Pack je zvnějšku rozpoznatelný podle nenápadného předního lízátka namontovaného pod předním nárazníkem a upravujícím proudění vzduchu pod podvozkem. Poněkud více na očích je pak malý spoiler na víku zavazadlového prostoru s integrovaným třetím brzdovým světlem.
Kontrola českého ceníku ukazuje, že XFR Speed Pack zatím není jeho součástí, vzhledem k premiéře je však více než pravděpodobné, že v případě zájmu budou mít prodejci relevantní informace už v nejbližších dnech.
Výsadou verze Speed Pack bude možnost jezdit až 280 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před hodinou - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva