Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jak řídí ředitelé automobilek? Za volantem téhle GT 86 je sám nejvyšší šéf Toyoty
21.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nemá rád, když kdokoliv nazývá vozy jeho značky nudnými. Proto často za jejich volantem demonstruje své umění oceněné řadou trofejí.
Dle očekávání Toyota oficiálně spustila novou sportovní divizi GR, která má především zatraktivnit nabídku japonské automobilky. Ta je mnohými vnímána jako nudná, což se nelíbí šéfovi Akio Toyodovi. V jeho případě lze nelibost pochopit více než u kohokoliv jiného, neboť se i navzdory pokročilému věku (61 let) jedná o aktivního závodníka a zapřísáhlého petrolheada.
Že Toyodovi koluje v žilách místo krve vysokooktanový benzín, předvedl přímo na akci spojené s uvedením divize GR. Šéf japonské automobilky usedl za volant závodní Toyoty GT 86 a vystřihl několik po sobě jdoucích driftů. To možná v očích mnoha nebude považováno za bůhvíjaké umění, zvláště u vozu s pohonem zadních kol, nicméně takové brblaly bychom rádi viděli na Toyodově místě.
Ono umění (Toyoda má na kontě řadu cen, jež ve snaze zabránit obvinění z nadržování získal pod pseudonymy) lze ocenit o to více, že jde o člověka, jenž šéfuje jedné z největších automobilek na světě. Nedovedeme si totiž představit, že by si podobnou demonstraci svých schopností střihl třeba Matthias Müller (VW Group), Sergio Marchionne (FCA) nebo Carlos Ghosn (Renault-Nissan).
Divize GR bude rozdělena do tří podkategorií. První zvaná GRMN stojí na vrcholu, přičemž pod touto hlavičkou budou představovány vozy těžící z výrazných úprav motoru, podvozku, karoserie i interiéru. První takovou vlaštovkou je Yaris GRMN, který se ve velmi omezeném množství několika málo kusů dostane také na český trh.
Ve středu nabídky budou stát modely s označením GR, které se pochlubí modifikovaným exteriérem, interiérem a podvozkem. Motory však zůstanou v sériovém stavu, přičemž zpočátku má být tento stupeň omezen pouze na modely GT 86 a Yaris. Pro celé portfolio je pak určen stupeň GR Sport, v jehož rámci jde spíše o různé individuální doplňky.
Za volantem této driftující Toyoty GT 86 není jen tak někdo, nýbrž rovnou šéf japonské automobilky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou včera 15:24
- Pole pro Aldeguera, 14. Salač včera 14:52
- PP v Moto3 patří Davidu Alonsovi včera 14:39
- První Pole Position pro Marca Marqueze s Ducati včera 11:36
- Místo Ruedy bude v Jerezu závodit Perez včera 10:00
Nejnovější články
- O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před 11 hodinami - Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
včera - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
včera - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
včera - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva