Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jak řídí ředitelé automobilek? Za volantem téhle GT 86 je sám nejvyšší šéf Toyoty
21.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nemá rád, když kdokoliv nazývá vozy jeho značky nudnými. Proto často za jejich volantem demonstruje své umění oceněné řadou trofejí.
Dle očekávání Toyota oficiálně spustila novou sportovní divizi GR, která má především zatraktivnit nabídku japonské automobilky. Ta je mnohými vnímána jako nudná, což se nelíbí šéfovi Akio Toyodovi. V jeho případě lze nelibost pochopit více než u kohokoliv jiného, neboť se i navzdory pokročilému věku (61 let) jedná o aktivního závodníka a zapřísáhlého petrolheada.
Že Toyodovi koluje v žilách místo krve vysokooktanový benzín, předvedl přímo na akci spojené s uvedením divize GR. Šéf japonské automobilky usedl za volant závodní Toyoty GT 86 a vystřihl několik po sobě jdoucích driftů. To možná v očích mnoha nebude považováno za bůhvíjaké umění, zvláště u vozu s pohonem zadních kol, nicméně takové brblaly bychom rádi viděli na Toyodově místě.
Ono umění (Toyoda má na kontě řadu cen, jež ve snaze zabránit obvinění z nadržování získal pod pseudonymy) lze ocenit o to více, že jde o člověka, jenž šéfuje jedné z největších automobilek na světě. Nedovedeme si totiž představit, že by si podobnou demonstraci svých schopností střihl třeba Matthias Müller (VW Group), Sergio Marchionne (FCA) nebo Carlos Ghosn (Renault-Nissan).
Divize GR bude rozdělena do tří podkategorií. První zvaná GRMN stojí na vrcholu, přičemž pod touto hlavičkou budou představovány vozy těžící z výrazných úprav motoru, podvozku, karoserie i interiéru. První takovou vlaštovkou je Yaris GRMN, který se ve velmi omezeném množství několika málo kusů dostane také na český trh.
Ve středu nabídky budou stát modely s označením GR, které se pochlubí modifikovaným exteriérem, interiérem a podvozkem. Motory však zůstanou v sériovém stavu, přičemž zpočátku má být tento stupeň omezen pouze na modely GT 86 a Yaris. Pro celé portfolio je pak určen stupeň GR Sport, v jehož rámci jde spíše o různé individuální doplňky.
Za volantem této driftující Toyoty GT 86 není jen tak někdo, nýbrž rovnou šéf japonské automobilky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nejnovější články
- Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
před 10 hodinami - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
včera - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
včera - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
včera - Tesla hledá manažera servisních operací, který zajistí, že firma nebude provádět zbytečné servisní operace
včera
Živá témata na fóru
- Nové čtyřmístné cabrio v manuálu 03.18. 21:48 - M.Z.
- Pomoc s výběrem 4x4 03.18. 19:41 - vikos.b
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.18. 19:31 - řidičBOB
- BMW Divize 03.18. 19:29 - delphin
- Porsche - vse o sportovnich modelech 03.18. 11:49 - Eda
- Suzuki obecně 03.17. 23:40 - jarka
- Policejní kontroly a měření 03.17. 16:46 - Stepan
- Volvo V60 2019/2020 03.16. 18:18 - Mosky323