Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jak vměstnat 9 404 koní na pár metrů čtverečných? Někdy stačí 8 Bugatti
30.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
U některých srovnávacích testů se lzedočíst o tom, že tucet aut má dokupy třeba tři, čtyři tisíce koní. Bugatti stačí osm aut k téměř deseti tisícům.
Letošní Festival rychlosti v Goodwoodu je podobně jako každý rok svátkem všech automobilových nadšenců. Fanoušci Bugatti ovšem mají o to lepší víkend, že automobilka vedle sebe postavila přesně 9 404 koní. Stačilo jí na to pouhých osm aut a 700 metrů čtverečných. To možná zní jako dost velké číslo, ale představte si plácek o rozměrech 20x35 metrů a máte to. To není skoro nic, jedna větší zahrada nebo menší pozemek pro rodinný rům.
Stojí tu šest Veyronů, z čehož jsou některé opravdu zajímavé - prototyp z roku 2005, verze Pur Sang z hliníku a karbonu, dvanáctisetkoňový Super Sport World Record Edition a Grand Sport Vitesse, držitel rychlostního rekordu mezi roadstery. Dva tak mají hned 1 200 koní, zbytek si musí vystačit s tisícem a jedním koněm.
Největším individuálním přispěvatelem k finálnímu číslu je ovšem nový Chiron, který přidává svých 1 500 koní. A jsou tu dva, což dává dohromady tři tisíce kobyl. Na zbylých šest Veyronů tak připadá 6 404 koní. Vybrat si z toho jeden vůz, se kterým byste chtěli odjet, nebude snadné, ale... můžete to zkusit.
Bugatti na stánku automobilky v Goodwoodu 2017
2x Veyron 16.4 (2 002 koní)
1x Veyron 16.4 Pur Sang 2007 (1 001 koní)
1x předprodukční Veyron z roku 2005 (1 001 koní)
1x Veyron Super Sport World Record Edition 2010 (1 200 koní)
1x Veyron Grand Sport Vitesse (1 200 koní)
2x Chiron (3 000 koní)






Snad žádná jiná automobilka nemůže představit osm aut se součtem výkonu vyšším než devět tisíc koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 2 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 25 minutami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před hodinou
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 2 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 3 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
