Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Je toto Porsche Cayenne nebo Volkswagen Touareg?
10.10.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Hloupá otázka? A jste si jistí? Jeden Rus si dal docela záležet, aby nebylo vůbec jednoduché poznat, v čem vlastně jezdí.
Dnes je to prakticky nemyslitelné. Pro Porsche je Cayenne klíčovým modelem a dojnou krávou číslo jedna, a tak je i provedení jeho nové generace tak specifické, jak jen za sdílení vybraných komponentů s koncernovými sourozenci může být. Na začátku minulé dekády, kdy se příběh tohoto vozu teprve začínal psát, ale byla situace docela odlišná a popisovali jsme ji nedávno v článku o jedné bizarnosti, kterou tehdy Porsche pro Cayenne nabízelo.
Segment luxusních SUV byl obecně neprobádaným územím, na které jen o chvíli dříve vkročil Mercedes třídy M. Zdál se být úspěšný, a tak si z jeho koláče chtěli trochu utrhnou i jiní. Zrovna Porsche ale mělo obavy, jestli jeho zákazníci do té doby zvyklí jen na „čisté” dvoudvéřové sporťáky budou na nějaké SUV vůbec zvědaví. Investovat do něj tak chtělo jen minimum peněz a svolilo ke společnému vývoji s VW Touareg. A jen o společnou platformu či pár technických a výbavových detailů tady nešlo, ani zdaleka.
Oba vozy jsou si opravdu velmi blízké a používají i některé stejné karosářské díly. Bylo by přehnané tvrdit, že první Cayenne je jen Touareg s jiným designem přídě a zádě, ale spojitostí je opravdu spousta. Oba vozy používají třeba zcela totožné, vzájemně záměnné přední dveře - až tak daleko šla jejich podobnost.
Té si zjevně musel být vědom majitel auta na přiložených fotkách, očividně Rus. Nejspíše tedy (předpokládáme to, ale proč by někdo šel opačnou cestou...) vzal svůj VW Touareg a přiblížil jej Porsche Cayenne tak moc, jak to jednoduše jde. Vůz tak má kompletní příď Porsche, kola, části interiéru... Však se podívejte sami.
Je otázkou, kam si vlastně pomohl, neboť design prvního Touaregu se zdá být nadčasovější a z dnešního pohledu hezčí než ten Cayenne, ale image prestižnější značky tady udělala své. Minimálně zepředu a do značné míry i z boku je tak obtížné rozeznat, jaké auto vlastně má. Jen záď Touaregu a některé „vrozené” části interiéru, předpokládáme, jasně odhalují pravou identitu vozu...
Tato přestavba připomíná, jak blízké si byly první generace VW Touareg a Porsche Cayenne
Zdroj: Autojunk
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před hodinou - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 2 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 4 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 5 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva