Jedna z nejrychlejších motorek vyzvala nejsilnější BMW. Podívejte se, jak dopadla

Odvěké klání o vládce asfaltových cest poznali další dějství. Tentokrát si to zbrusu nová Ducati rozdala s vůbec nejsilnějším produkčním BMW dneška.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Jedna z nejrychlejších motorek vyzvala nejsilnější BMW. Podívejte se, jak dopadla

19.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Jedna z nejrychlejších motorek vyzvala nejsilnější BMW. Podívejte se, jak dopadla

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Odvěké klání o vládce asfaltových cest poznali další dějství. Tentokrát si to zbrusu nová Ducati rozdala s vůbec nejsilnějším produkčním BMW dneška.

Hádky o tom, zda je rychlejší motorka nebo auto, existují od počátku existence těchto strojů. A od samého počátku jsou také stejně absurdní. Každému rozumně uvažujícímu jedinci musí být jasné, že budou situace, kdy bude rychlejší jednostopý stroj, jindy zase bude zaostávat. Souboj v přímce je jedním z těch, kde motorky často dominují, ani to ale není jednoznačné - obvykle mají horší start, a tak potřebují delší dráhu na to, aby prodaly svou akceleraci. A některá auta jsou tak rychlá, že je motorka na omezeném prostoru nikdy nedožene.

Dnes tu máme další takové klání a je třeba říci, že to je od začátku trochu nerovný boj. Za motorky bojuje Ducati Panigale V4, jeden z nejrychlejších jednostopých strojů dneška. Pohání jej vidlicový čtyřválec o objemu 1,1 litru o výkonu 157,5 kW (214 koní) při 13 000 ot./min a 124 Nm při 10 000 ot./min. Výkon na zadní kolo posílá šestistupňová převodovka s rychlořazením Ducati Quick Shift. Motorka dosahuje suché hmotnosti 174 kg, s jezdcem v sedle má poměr výkon/hmotnost 850 koní na tunu. Navíc je vybavena systémem launch control, elektronicky řízeným startem.

Oproti tomu BMW M760Li sice je super silný a také hodně rychlý sedan, ale rozhodně jej nenajdeme na vrcholu žebříčků nejdynamičtějších aut. Pohání jej dvakrát přeplňovaný V12 o výkonu 448 kW (609 koní) při 5 500 ot./min, vůbec nejsilnější motor dnešních silničních BMW, který se pyšní také točivým momentem až 800 Nm v rozmezí 1 550 a 5 000 ot./min. Automatická převodovka posílá všechnu energii na obě nápravy, s pomocí funkce Launch control zrychlí limuzína na stovku během 3,7 sekundy. Pohotovostní hmotnost velkého sedanu ale činí 2 250 kg, tedy podle zatížení asi desetkrát tolik, co u motorky.

Nepřekvapí tedy, že byť BMW po startu díky pohonu 4x4 na mžik oka vedlo, pak už se jeho řidič mohl jen dívat, jak Ducati mizí v dáli. Ducati stačila krátká vzdálenost, aby všem ukázala svoji zadnici, cíl čtvrt míle protnula za 10,1 sekundy. I pak pokračovala ve zběsilém tempu až za rychlost 298 km/h, kde její rychloměr přestal ukazovat. Bavorák projel cílem v čase 11,3 sekundy a následně narazil do omezovače v při indikované rychlosti 261 km/h. Aby se dynamické vlastnosti vyrovnaly, musela by přijít první zatáčka, jenže i tam by lehká Ducati asi měla těžkotonážnímu BMW co ukázat...


Jedna z nejrychlejších motorek vyzvala nejsilnější BMW. Podívejte se, jak dopadla - 1 - BMW 760Li vs Ducati Panigale V4 drag race 01Jedna z nejrychlejších motorek vyzvala nejsilnější BMW. Podívejte se, jak dopadla - 2 - BMW 760Li vs Ducati Panigale V4 drag race 02Jedna z nejrychlejších motorek vyzvala nejsilnější BMW. Podívejte se, jak dopadla - 3 - BMW 760Li vs Ducati Panigale V4 drag race 03Jedna z nejrychlejších motorek vyzvala nejsilnější BMW. Podívejte se, jak dopadla - 4 - BMW 760Li vs Ducati Panigale V4 drag race 04Jedna z nejrychlejších motorek vyzvala nejsilnější BMW. Podívejte se, jak dopadla - 5 - BMW 760Li vs Ducati Panigale V4 drag race 05Jedna z nejrychlejších motorek vyzvala nejsilnější BMW. Podívejte se, jak dopadla - 6 - BMW 760Li vs Ducati Panigale V4 drag race 06Jedna z nejrychlejších motorek vyzvala nejsilnější BMW. Podívejte se, jak dopadla - 7 - BMW 760Li vs Ducati Panigale V4 drag race 07Jedna z nejrychlejších motorek vyzvala nejsilnější BMW. Podívejte se, jak dopadla - 8 - BMW 760Li vs Ducati Panigale V4 drag race 08
Auto si tentokrát proti motorce příliš neškrtlo, tak ale byly karty rozdány od začátku

Zdroj: carwow@Youtube

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše