Reklama

Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit

Žádná druhá liga, ale to nejlepší auto Hondy a nejlepší motorka Hondy se sešly na startu tohoto klání. Kdo čeká jasnou nadvládu motorky, mýlí se.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit

8.1.2018 | Mirek Mazal | 24 příspěvků

Žádná druhá liga, ale to nejlepší auto Hondy a nejlepší motorka Hondy se sešly na startu tohoto klání. Kdo čeká jasnou nadvládu motorky, mýlí se.

Snad odpradávna se na silnicích odehrává imaginární souboj řidičů aut a jezdců na motocyklech. Tyhle dvě skupiny se moc nemusí a jedni koukají na druhé trochu skrz prsty. Každý máme na věc svůj názor, ostatně proto se čile diskutuje, kdo je horší. Nikdy se ale nic nevyřeší a špičkování kdo s koho se někdy přenáší i na silnice.

Závody v běžném provozu pochopitelně neschvalujeme, ale na starém letišti není od věci si cvičně zkusit, kdo má navrch. Kolega Mat Wilson z Carwow přišel s nápadem postavit vedle sebe dvě ikony japonské automobilky Honda. Je lepší motorka s lehkou konstrukcí a vhodnější aerodynamikou (bavíme se o celkovém odporu vzduchu, ne o koeficientu), ale také jen jedním hnaným kolem, nebo nemá šanci proti nesrovnatelně vyššímu výkonu v hávu auta s pohonem všech kol, které je ale také nesrovnatelně těžší?

Na startovní čáru se postavila Honda CBR 1000 RR Fireblade s řadovým čtyřválcem o objemu jednoho litru, s výkonem 141 kW (192 koní) a točivým momentem 116 Nm. Zrychlení se neudává, ale prý zajede 100 km/h pod 3 sekundy, i díky pohotovostní hmotnosti 195 kg. Protivníkem se stala Honda NSX druhé generace s hybridním šestiválcovým biturbem o objemu 3,5 litru a třemi elektromotory, dohromady s výkonem 433 kW (581 koní) a točivým momentem na hodnotě 646 Nm. Její vzlet na stokilometrovou rychlost má zabrat 3,2 sekundy a hmotnost se udává mezi 1737 a 1780 kilogramy v závislosti na výbavě.

Na základě čísel by NSX mělo s Firebladem prohrát a vůbec by zrychlení v přímce mělo více sedět motorce. Jenže papír a vlastní představy snesou všechno a hybridní supersport na tom není vůbec tak zle - podstatně lépe odstartuje a v prvních metrech získá velký náskok. Motorka se pomalu dotahuje, ale na čtvrtmíli stejně dojede na druhém místě s ne úplně malým odstupem. 400 metrů s pevným startem zvládla dvoustopá Honda za 10,8 sekundy, jednostopá za 11,2 sekundy.

Aby nebyli motorkáři smutní, konal se ještě jeden závod s letmým startem z 81 km/h. V tomto případě NSX opět ze začátku lehce vede, ale vytočený Fireblade následně ujede a přesvědčivě vyhraje, byť neumíme říci, na jaké dráze v jakém čase. Přesto je jasné, že mu stačí relativně krátký prostor a zejména mezi 100 a 200 km/h bude podstatně rychlejší.

Souboj tedy končí smířlivou remízou, stejně by nakonec měly končit všechny „střety” na silnicích. My máme raději auta, ale proti motorkářům nic nemáme - když nás dojedou, uhnout jim je to nejmenší...

Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 1 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 01Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 2 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 02Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 3 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 03Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 4 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 04Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 5 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 05Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 6 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 06Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 7 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 07Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 8 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 08Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 9 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 09Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 10 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 10Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 11 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 11Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 12 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 12Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 13 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 13Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 14 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 14Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 15 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 15Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 16 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 16
Poměřování schopností skončilo 1:1. Sprint z místa umí lépe NSX, ale ve vyšších rychlostech dominuje CBR 1000 RR

Zdroj: Carwow@Youtube

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Diskuze 24 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše