Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jedno z nejrychlejších SUV ukázalo své zrychlení na Autobahnu, padne i 300 km/h
28.11.2019 | Mirek Mazal
Sportovně užitková auta k velkému sportování obvykle nesvádí, výjimky ale existují. Porsche i na poli SUV patří mezi výrobce těch agilnějších strojů a i Cayenne Coupe Turbo S to potvrzuje.
Dnes tak módní kategorie sportovně užitkových vozidel je v podstatě protimluv, neboť žádné sportovní auto nikdy nebude užitkové bez spousty nepříliš sportovních kompromisů. Protikladné vlastnosti se přesto snaží skloubit stále více výrobců, a tak vznikají další a další výkonné stroje schopné i s dvoutunovou hmotností a velikostí menší dodávky konkurovat skutečným sporťákům. Modely jako Audi RS Q8, Mercedes-AMG GLE 63 S nebo BMW X6 M se mohou pochlubit výkonem okolo 600 koní, sebevyšší výkon ale nezamaskuje jejich vysoké těžiště a nemalou hmotnost.
Mezi neobvykle výkonnými SUV nelze přehlédnout Porsche Cayenne Coupe Turbo S E-Hybrid modelového roku 2020, které je jednou z model automobilové současnosti. Kolega z branže nazval hybridní krabici „neobyčejným experimentem pochybného účelu“, na její atraktivitě z pohledu zákazníků tohoto typu aut to ale nic nemění.
Na příkladu Cayennu Coupe je vidět, že výrobce chtěl do jednoho vozu vměstnat multifunkční stroj excelující v mnoha dílčích aspektech. Úsporu paliva, respektive pokoj od ekologů měla zajistit hybridní technologie, jistou stabilitu jízdy vytvořili inženýři zvyklí dělat rychlá kupé, nadřazenost v provozu přinesl posed metr nad silnicí a ambice sporťáku slibuje dvakrát přeplňovaný osmiválec pod přední kapotou.
Hybridní pohonná jednotka dokáže produkovat 500 kW (680 koní) a 900 Nm točivého momentu. Nálož výkonu putuje přes osmistupňový Tiptronic S na všechna kola, přičemž stovka je otázkou 3,8 sekundy a 160 km/h 8,5 sekundy. Maximálně se Porsche rozjede na rychlost 295 km/h, což jsou všechno i v reálném provozu dosažitelná čísla.
Dokazuje to přiložené video, na němž je Cayenne Coupe Turbo S E-Hybrid někdy i ještě rychlejší. Testovací kus pokořil stovku za 3,6 sekundy, teprve druhý pokus odpovídal katalogu. Na Autobahnu se Porsche rozdovádělo až na limit 300 km/h tachometrových čili 288 km/h podle GPS. Možná si budete říkat, že se svět zbláznil, když neforemné modely létají po dálnicích tempem supersportů, i taková je ale automobilová současnost.












Porsche Cayenne Coupe Turbo S E-Hybrid 2020 vládne levému pruhu dálnice, ani tachometrových 300 km/h pro něj není problém
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
