Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jen u Tesly: firma na dálku prodloužila dojezd autům, aby snáze prchla před Irmou
11.9.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Je to v prvé řadě šlechetné, ukazuje to ale také, jak moc je dnes Tesla v některých věcech jiná než ostatní automobilky.
Pokud vám včera šla po krku vaše manželka jménem Irma kvůli tomu, že jste ji nepopřáli k svátku a hledáte spásu v tomto článku, musíme vás zklamat - v takových situacích Tesla podporu neposkytuje. Jde tu o hurikán Irma, snad nepřehlédnutelný jev sužující jižní pobřeží Spojených států, zejména pak Floridu. A právě floridským majitelům svých aut se Tesla pokusila naznačeným způsobem pomoci.
Ptáte se, jak je to možné? Jak jde z elektromobilu na dálku „vykřesat” delší dojezd, když je limitován v prvé řadě fyzickými možnostmi akumulátorů? Ne tak docela, chce se říci - dříve prodávané Modely S a X s číslem 60 v názvu totiž reálně mají větší akumulátor, než jaký na první pohled přiznávají, mají tentýž jako typy 75. Tesla zkrátka nechce vyrábět desatero různých baterek, a tak vyrábí jen menší množství, než které nabízí - některé pak na avizovanou kapacitu omezuje softwarově.
Můžete to považovat za zvláštní, ale automobilce se to tak jistě vyplatí, jinak by to nedělala. A špatné to není ani pro zákazníky - když se po čase rozhodnou, že chtějí akumulátor větší, stačí si připlatit a je jim na dálku „odemčen”. Právě k tomuto „odemčení” nyní došlo v případě floridských majitelů Tesel v evakuovaných zónách na dálku a zdarma, aniž by o to žádali. Aby jim značka pomohla snáze uniknout před blížící se katastrofou - dodatečný dojezd okolo 48 km při normální jízdě mohl snadno přijít vhod.
Je to pochopitelně šlechetné, ukazuje to ale také, jak moc je dnes Tesla v některých věcech jinde, neboť „sáhnout” do samé podstaty fungování auta dnes na dálku nikdo jiný z automobilek vyrábějících alespoň desetitisíce aut nedokáže. Že to je konkurenční výhoda, není pochyb, i proto ji Tesla takto využívá. A také proto ji chce i Volkswagen co nejdříve smáznout...
Majitelé Tesel Model S a X s označením 60 (na fotografiích Model S P100D) dostali od automobilky na cestu před Irmou příjemný dárek - větší kapacitu akumulátoru zajišťující delší dojezd
Zdroj: Electrek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva