Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Kdepak se stala chyba? První závod plně autonomních formulí skončil nehodou
20.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Firma Roborace vypustila na trať dvě kompletně autonomní formule. Jely až 185 km/h a jedna z nich nabourala. Jak přes kopírák stopa nebyla.
Autonomní vozy a závodění nejdou moc dohromady, ledaže by třeba Tesla Model X přitáhla závodní auto na přívěsu a cestou používala Autopilot. Přesto máme za sebou první závod autonomních vozů v historii. A nebyly to Tesly, nýbrž elektrické formule DevBot firmy Roborace. Pokud jste nikdy o ničem takovém neslyšeli, jistě nebudete sami, u nás už jste si o nich ale přečíst mohli.
Firma Roborace chce vyvinout auta a software k autonomnímu závodění. Tím myslíme plně autonomnímu - že závodní týmy nastaví software a pustí auto na okruh samotné, bez pilota, bez dálkového ovládání. Tenhle první závod byl v podstatě testem. Jelo se na okruhu Formule E v Buenos Aires a soupeřila spolu dvě auta - DevBot 1 a 2. Neznáme časy na kolo, ale z krátkého videa níže lze odtušit, že nijak úžasné nebyly.
DevBot 1 vyhrál a v závodě dosáhl rychlosti 185 km/h, DevBot 2 naboural poté, co vzal jednu zatáčku příliš agresivně. Jak se to mohlo stát, nevíme, ale poněkud to popírá původní smysl autopilotů v autech, ta závodní snad nevyjímaje - omezení chybujícího lidského faktoru. Pro samotné závody je to zřejmě plus - uvidíme tu nehody a rychlejší i pomalejší auta, jenže opravdu Roborace očekává, že někdo zapne v televizi tuhle počítačovou hru místo F1 nebo rallye? Skuteční, pochopitelně též chybující lidé za volantem jsou jedním z aspektů, které tradiční závodění činí atraktivním...
První závod Roborace se neobešel bez nehody
Si, estos dos autos no tienen piloto... son los @roborace, pic.twitter.com/2sSX22XDyd
— Diego Zorrero (@dzorrero) 18. února 2017
Takhle mají vypadat formule Roborace...
...a takhle vypadají prozatím. Pes na trati je schválně, jako test, jak bude auto reagovat na překážku. Jak dopadl, nevíme
Zdroj: Electrek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva