Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Kombík schopný jet přes 300 km/h ukázal, co umí na mokré německé dálnici
11.12.2019 | Mirek Mazal
Ani nepříznivé podmínky nezbrzdí novou rodinnou raketu v roletu. I za mokra se s kufrem plným nákladu umí v běžném provozu pohybovat tempem supersportu.
Audi napíná zájemce o nový superkombík RS6 Avant až k prasknutí. Postupné odkrývání technických parametrů trvalo skoro rok, přesto první sériové kusy teprve míří k zákazníkům. Když se rodinná střela ukázala veřejnosti v plné parádě, mnohým bouchla brada o zem. Už dřívější generace tohoto stroje uměly ohromit, teprve provedení s interním označením C8 ale přijelo s drzým vzezřením krále levých pruhů.
Ostře řezaná maska s velkými nasávacími otvory budí oprávněný respekt, pod kapotou se skrývá čtyřlitrový osmiválec twin-turbo doplněný o 48voltový mild-hybrid. Celé ústrojí umí poslat na všechna kola až 600 koní (441 kW) výkonu a 800 Nm točivého momentu, jež přenáší osmistupňová automatická převodovka Tiptronic. Akcelerace na stovku je otázkou mžiku neboli 3,6 sekundy, nejvyšší rychlost standardní verze byla omezena na 250 km/h, nicméně s pakety Dynamic a Dynamic Plus bude možné hraniční tempo posunout na 280, respektive 305 km/h.
Co čísla znamenají v praxi ukázal nizozemský kolega z Hartvoor Autos. Jednu z novinářských Audi RS6 C8 provětral po Autobahnu a natočil dynamiku naplňující známou frázi „tři sta z místa”. Ještě před zavřením řidičových dveří bylo od výfuků slyšet, že se máme na co těšit.
Burácející kombík vystřelil z parkoviště do rychlého pruhu německé dálnice a za chvíli bylo na digitálním tachometru 260 km/h. Provoz ani podmínky nepřály nerozvážným pokusům, přesto tachometr ukázal rychlost až 284 km/h. I na mokrém asfaltu tohle tempo auto zvládá jako nic - podvozek, motor i stěrače neměly jediný problém. Odvážnější testovací jezdec by vydoloval ještě více, auto nejevilo sebemenší známky opačného názoru, však se na to podívejte sami.
Audi RS6 C8 jede vážně skvěle, na požádání se přiblíží omezovači i v běžném provozu na mokru
Zdroj: hartvoorautosNL@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva