Jízda 30 let starým autem maximálkou po Autobahnu je úžasný návrat do roku 1989

V revolučních dobách, kdy jsme u nás jezdili leda Favority okolo 140 km/h, měli v Německu své proslulé dálnice a auta schopná pohybovat se po nich dvoustovkou. Mercedes 190 byl jedním z nich.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Jízda 30 let starým autem maximálkou po Autobahnu je úžasný návrat do roku 1989

20.11.2019 | Mirek Mazal

V revolučních dobách, kdy jsme u nás jezdili leda Favority okolo 140 km/h, měli v Německu své proslulé dálnice a auta schopná pohybovat se po nich dvoustovkou. Mercedes 190 byl jedním z nich.

V tolik připomínaných revolučních dobách nebyl Mercedes-Benz 190 tak úplně ekvivalentem dnešní třídy C, jak se občas tvrdí, hrál spíše úlohu základní modelu. Pod kapotou většinou měl čtyřválce občas nahrazené pětiválcem a zcela výjimečně šestiválcem. V osudových chvílích pro komunistický režim Evropy byl typ W201 ve stínu slavnějších modelů jako W124.

Postupem času se modelu 190 dostává většího respektu, hlavně kvůli jeho trvanlivosti, která jej v provozu udržuje dodnes. Jeden zachovalý hnědý sedan přesně z roku 1989 vyvětral německý řidič na tamní dálnici, kde se po mohlo vyvětrat všech 136 koní (110 kW) z řadového čtyřválce o objemu 2,3 litru. Udávaná maximální rychlost činila 200 km/h a po třiceti letech na světě se žlutá ručička této hranici stále dokáže přiblížit.

Sledování analogového tachometru přes čtyřramenný volant bez tlačítek připomíná minulost, která dýchá i z materiálů látkového interiéru. Ani za zadním oknem nechybí historická záležitost v podobě zmenšeniny psa s kývající hlavou. Auto zrozené v jiné éře motorismu neschovává řidiče, naopak nabízí výhled všemi směry do širokého okolí, něco takového v dnešních autech nezažijete.

Ani zachovalý kus nakonec nepřekonal dvoustovku, i tak je ale jeho pohyb maximální rychlostí okolo 190 km/h hodný obdivu. K vysokým metám míří celkem nenuceně a nezdá se, že by mu rychlá jízda dělala jakýkoli problém, třebaže je prost blikajících asistentů nebo zvukových varování před nebezpečím okolního světa.


Jízda 30 let starým autem maximálkou po Autobahnu je úžasný návrat do roku 1989 - 1 - Mercedes Benz 190 1989 jizda foto 01Jízda 30 let starým autem maximálkou po Autobahnu je úžasný návrat do roku 1989 - 2 - Mercedes Benz 190 1989 jizda foto 02Jízda 30 let starým autem maximálkou po Autobahnu je úžasný návrat do roku 1989 - 3 - Mercedes Benz 190 1989 jizda foto 03Jízda 30 let starým autem maximálkou po Autobahnu je úžasný návrat do roku 1989 - 4 - Mercedes Benz 190 1989 jizda foto 04Jízda 30 let starým autem maximálkou po Autobahnu je úžasný návrat do roku 1989 - 5 - Mercedes Benz 190 1989 jizda foto 05Jízda 30 let starým autem maximálkou po Autobahnu je úžasný návrat do roku 1989 - 6 - Mercedes Benz 190 1989 jizda foto 06Jízda 30 let starým autem maximálkou po Autobahnu je úžasný návrat do roku 1989 - 7 - Mercedes Benz 190 1989 jizda foto 07Jízda 30 let starým autem maximálkou po Autobahnu je úžasný návrat do roku 1989 - 8 - Mercedes Benz 190 1989 jizda foto 08Jízda 30 let starým autem maximálkou po Autobahnu je úžasný návrat do roku 1989 - 9 - Mercedes Benz 190 1989 jizda foto 09Jízda 30 let starým autem maximálkou po Autobahnu je úžasný návrat do roku 1989 - 10 - Mercedes Benz 190 1989 jizda foto 10
Mercedes-Benz W201 2,3E se na dnešních německých dálnicích v rychlostech okolo dvoustovky už nevídá, o to zajímavější pohled na jeho jízdu je

Zdroj: TopSpeedGermany@Youtube

Mirek Mazal

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama