Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lada Niva zkusila zvládnout stejný terén jako Mercedes G 63 AMG. Jak to dopadlo?
29.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nedávno jsme obdivovali, jak si uměla s touto off-roadovou tratí poradit třída G od AMG. Dnes se můžeme na stejném místě podívat na Ladu.
Ukrajinské offroadové hrátky s Mercedesem G 63 AMG byly pozoruhodné hned z několika důvodů, zejména pak proto, že použití takového auta pro jízdu v těžkém terénu je dosti neobvyklé. Vůz to ale i přes nikoli dokonale zručného offroadera za volantem zvládl se ctí. Dnes máme před sebou vůz, který naopak pro jízdu v těžkém terénu stavěn je nebo alespoň být má - Ladu Niva, a to na úplně stejné trati ukrajinského off-roadového dostaveníčka.
Podobně jako onen Mercedes, i tahle Lada je upravená pro těžší terén, není to sériové auto. Jsou tu vhodnější pneumatiky a také naviják, který se ale hodí hned v první překážce. Niva do vody doslova zahučí a evidentně ji to nedělá dobře - zůstane stát na místě a po chvíli vidíme i přední světla plná vody. Ovšem jen na moment - zřejmě byla stvořena podle zásady „jestli nelze něco udělat vodotěsné, je lepší nadělat do toho díry, aby voda měla rychle kudy odtéct”.
Měl-li Mercedes možná až příliš výkonu na takové kousky, vidíme, že i Niva dokáže zuřivě protáčet kola - a její výkon lze sotva označit za dostatečný v běžném světě, natož že by ho měla nějak moc. A opět stejně jako u Mercedesu, ani pilot Nivy nevolí při překonávání překážek zrovna nejvhodnější techniku. Oba řidiči nejspíše jsou příznivci Jeremyho Clarksona a do písmene se řídí jeho zásadou, že nejlepším řešením všech situací je zadupnout plyn do podlahy.
Na dalších překážkách je to s Nivou podobné - hlavně více vody je pro skoro neřešitelný problém a auto pomalu více stojí než jede. A když jede, tak s pomocí navijáku. Optikou tohoto srovnání se Niva zase tak skvělým off-roadem, jak se říká, nejeví. Nebo za to může jen hyperaktivní pilot? Posuďte sami...
Popis obrázku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 9 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 10 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva