Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Launch Control BMW se zapíná tak složitě, že má zvláštní návod. Tohle je k ničemu
29.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
K počítačem řízenému, bleskurychlému startu často stačí souběžné stisknutí brzdy a plynu a následné uvolnění brzdového pedálu. BMW na to jde složitěji.
Dnešní automobily jsou protkané elektronickými systémy od podlahy až po střechu. Mnohé z nich - jako třeba start-stop - mají za úkol snížit normovanou spotřebu, zatímco další - mezi ně patří kupříkladu Launch Control - umocňují dynamický potenciál vozu. Jenže zatímco v mnoha autech jednoduše postačí, když najednou sešlápnete plynový a brzdový pedál a nanejvýš tak máte vypnuté ESP, v případě BMW potřebujete pomalu doktorát z raketových věd.
Proto nyní BMW přišlo s videonávodem, který by nezasvěceným měl s bleskurychlými starty u modelu M3 a dalších výkonných aut značky pomoci. V prvé řadě je tedy třeba, aby pohonná jednotka byla zahřátá. Následně deaktivujete stabilizační kontrolu DSC a přesunete volič sedmistupňové převodovky M DCT z automatického režimu do manuálního. Systém Drive Logic pak nastavíte do třetí polohy, abyste zrychlili řazení automatu.
Nyní souběžně sešlápnete levou nohou brzdový pedál a pravou plynový, čímž je systém Launch Control aktivován - systém vás na to upozorní kontrolkou šachovnicové vlajky, jenž se rozsvítí na přístrojovém štítu pod otáčkoměrem. To ale ještě není konec, dále je totiž třeba ještě nastavit ideální otáčky motoru za pomoci otočného ovladače na volantu, který běžně ovládá tempomat. BMW přitom doporučuje pásmo mezi 3 000 a 3 500 ot./min. Tím je vše konečně hotovo.
Je přitom otázkou, co za složitostí této procedury stojí - zda snaha BMW navýšit bezpečnost posádky, zefektivnit fungování celého systému či pouze neschopnost propojit jednotlivé systémy do jediného tlačítka. Krom onoho souběžného sešlápnutí obou plynových pedálů jde totiž ve všech případech jen o hrátky s elektronikou, které může umělá inteligence udělat snadno za vás. BMW ale nejspíše ze všeho chtělo udělat malou ceremonii. Problém je „jen” v tom, že když takový systém budete chtít použít třeba při startu z křižovatky, na takovou ceremonii prostě nemáte čas. Však v někdejším testu právě kvůli tomu porazil VW Polo 1,0 na start eMková BMW i AMG od Mercedesu...
Aktivovat Launch Control v BMW M3 není zrovna jednoduché
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před hodinou - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nejnovější články
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před hodinou - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 2 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 3 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 4 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 13:19 - GeneHawkins
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:15 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 11:03 - řidičBOB
- BMW Divize 03.28. 10:58 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch