Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Launch Control BMW se zapíná tak složitě, že má zvláštní návod. Tohle je k ničemu
29.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
K počítačem řízenému, bleskurychlému startu často stačí souběžné stisknutí brzdy a plynu a následné uvolnění brzdového pedálu. BMW na to jde složitěji.
Dnešní automobily jsou protkané elektronickými systémy od podlahy až po střechu. Mnohé z nich - jako třeba start-stop - mají za úkol snížit normovanou spotřebu, zatímco další - mezi ně patří kupříkladu Launch Control - umocňují dynamický potenciál vozu. Jenže zatímco v mnoha autech jednoduše postačí, když najednou sešlápnete plynový a brzdový pedál a nanejvýš tak máte vypnuté ESP, v případě BMW potřebujete pomalu doktorát z raketových věd.
Proto nyní BMW přišlo s videonávodem, který by nezasvěceným měl s bleskurychlými starty u modelu M3 a dalších výkonných aut značky pomoci. V prvé řadě je tedy třeba, aby pohonná jednotka byla zahřátá. Následně deaktivujete stabilizační kontrolu DSC a přesunete volič sedmistupňové převodovky M DCT z automatického režimu do manuálního. Systém Drive Logic pak nastavíte do třetí polohy, abyste zrychlili řazení automatu.
Nyní souběžně sešlápnete levou nohou brzdový pedál a pravou plynový, čímž je systém Launch Control aktivován - systém vás na to upozorní kontrolkou šachovnicové vlajky, jenž se rozsvítí na přístrojovém štítu pod otáčkoměrem. To ale ještě není konec, dále je totiž třeba ještě nastavit ideální otáčky motoru za pomoci otočného ovladače na volantu, který běžně ovládá tempomat. BMW přitom doporučuje pásmo mezi 3 000 a 3 500 ot./min. Tím je vše konečně hotovo.
Je přitom otázkou, co za složitostí této procedury stojí - zda snaha BMW navýšit bezpečnost posádky, zefektivnit fungování celého systému či pouze neschopnost propojit jednotlivé systémy do jediného tlačítka. Krom onoho souběžného sešlápnutí obou plynových pedálů jde totiž ve všech případech jen o hrátky s elektronikou, které může umělá inteligence udělat snadno za vás. BMW ale nejspíše ze všeho chtělo udělat malou ceremonii. Problém je „jen” v tom, že když takový systém budete chtít použít třeba při startu z křižovatky, na takovou ceremonii prostě nemáte čas. Však v někdejším testu právě kvůli tomu porazil VW Polo 1,0 na start eMková BMW i AMG od Mercedesu...
Aktivovat Launch Control v BMW M3 není zrovna jednoduché
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před hodinou - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 2 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 4 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 5 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.26. 14:48 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23