Maruti Suzuki Stingray: ne, tohle vážně není licenční Corvette z Indie

Indové mohli doufat, že jim přímo pod nosem bude tamní odnož Suzuki vyrábět novou Corvette C7. Ale není tomu tak, tenhle Rejnok brázdí trochu jiné vody.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Maruti Suzuki Stingray: ne, tohle vážně není licenční Corvette z Indie

22.8.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Maruti Suzuki Stingray: ne, tohle vážně není licenční Corvette z Indie

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Indové mohli doufat, že jim přímo pod nosem bude tamní odnož Suzuki vyrábět novou Corvette C7. Ale není tomu tak, tenhle Rejnok brázdí trochu jiné vody.

Berte to jako další malý výlet za hranice automobilového světa typického Evropana, neboť s tímhle autem se v našich končinách zřejmě nikdy nesetkáte. I novinka je to navíc jen poloviční, pokud ale máte ve zvyku školit své okolí svým automobilovým rozhledem, nemůžete tuhle část encyklopedie přeskočit.

Začneme poněkud obšírněji. Jméno Stingray patrně znáte - pokud máte blíže k biologovi, vykřiknete slovo rejnok, pokud blíže k automobilistovi, zavzpomínáte hned na několik generací Chevroletu Corvette. Říkal si tak už koncept generace C2, samotná C2, obecně nejznámější je ale zřejmě takto nazvané provedení generace C3, tedy třetí iterace nejslavnějšího amerického sporťáku. Jestliže ale nepatříte mezi historiky, pak si jistě vybavíte alespoň nejnovější generaci C7, která toto jméno rovněž přijala za své.

Americká atletka v tom ale není sama. Nevíme, co na to říká Chevy, ale stejně se jmenuje i sportovně stylizovaná (neříkali bychom „sportovní”...) verze japonského kei car, které je i u nás známé jako Suzuki Wagon R. Jeho nejnovější provedení se představilo loni, rovnou i s aktuálním Stingrayem, ani tohle ale není tak úplně auto, o kterém chceme hovořit dnes. Do Indie totiž dorazilo jako Maruti Suzuki Stingray a vypadá poněkud jinak.

Od pohledu je tedy zřejmé, že i v tomto případě jde o přepracovaný Wagon R, oproti japonskému provedení se ale liší skoro vším. Základní tvary vozu jsou zřejmě totožné, jinak ale provedení od Maruti má trochu jinak střižená světla, obě masky chladiče, nárazník, mlhovky... Dokonce i vnější zpětná zrcátka jsou odlišná - ta japonská v sobě mají integrované blikače, ta indická nikoli.

Těžko říci, z čeho Indové tohle auto poskládali, jinak se ale proti Wagonu R odlišuje logicky tímtéž. A to i v interiéru, který zatím nemůžeme vidět - lišit se má jak kvalitnějším provedením, tak i výbavou. Pod kapotou pak bude tenhle „sporťák” hostit litrový tříválec s 68 koňmi a pětistupňovým manuálem nebo alternativně blíže neupřesněným automatem. Zaujalo? Ne? Nevadí, až tohoto Rejnoka uvidíte na dovolené v Indii, alespoň budete vědět, s čím máte tu čest...


Maruti Suzuki Stingray: ne, tohle vážně není licenční Corvette z Indie - 1 - Maruti Suzuki Stingray 2013 Indie prvni 01
Nové Maruti Suzuki Stingray pro Indii vypadá takhle

Maruti Suzuki Stingray: ne, tohle vážně není licenční Corvette z Indie - 2 - Suzuki Wagon R a Stingray nove 01Maruti Suzuki Stingray: ne, tohle vážně není licenční Corvette z Indie - 3 - Suzuki Wagon R a Stingray nove 09Maruti Suzuki Stingray: ne, tohle vážně není licenční Corvette z Indie - 4 - Suzuki Wagon R a Stingray nove 10
Originální Suzuki Stingray z Japonska je zdánlivě stejné, zkoumání detailů ale odhalí, že je vlastně úplně jiné

Maruti Suzuki Stingray: ne, tohle vážně není licenční Corvette z Indie - 5 - Suzuki Wagon R a Stingray nove 06Maruti Suzuki Stingray: ne, tohle vážně není licenční Corvette z Indie - 6 - Suzuki Wagon R a Stingray nove 11Maruti Suzuki Stingray: ne, tohle vážně není licenční Corvette z Indie - 7 - Suzuki Wagon R a Stingray nove 13
Obě provedení na každý pád vycházejí z nového Wagonu R, který se v Japonsku prodává od loňska

Zdroj: Autoblog Spanish

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.