Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes třídy S: příští generace využije více karbonu, ponese se v duchu ekologie
17.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nové eSko hodně zhubne, jinudy cesta za nižšími hodnotami spotřeby a emisí asi nepovede. Už současná generace nastavuje zelenou laťku vysoko.
Luxusní nové „eSko“ je na trhu teprve poměrně nedlouho a pro jeho dvoudveřovou variantu Coupé to platí dvojnásob. Řada W222 v podstatě ještě ani není kompletní, protože se v blízké budoucnosti dočkáme například i luxusnějšího vydání a dost možná také kabrioletu. Ovšem ve Stuttgartu už přicházejí první informace o tom, jak by měla vypadat S-Klasse následující generace. Vrchní inženýr Hermann-Joseph Storp v Ženevě poprvé naznačil, v čem budou tkvět její hlavní kouzla.
Model, který dorazí ještě do konce této dekády, bude podle automobilky s trojcípou hvězdou ve znaku velmi „zelený“, jelikož zelená je v dnešním světě čtyř kol prostě cool. Byť entuziastům tato barva a její technologie příliš radosti nedělají, příští třída S bude usilovat o nejnižší spotřebu s pomocí CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic).
Pro nejnižší hmotnost tedy bude konstrukčně vyzbrojena plasty vyztuženými uhlíkovými vlákny a k tomu hodlá přihodit ještě pořádnou porci hliníku. Zatímco generace W221 použila na karoserii aluminia v deseti procentech, chystaná generace má být hliníková hned z poloviny. Co se týče použití CRFP, bude Mercedes dozajista chtít udržet krok s konkurenčním BMW, neboť u něj už na lehké materiály vsadili s předstihem. Prvními vlaštovkami byly modely i3 a i8 a v jejich šlépějích půjde i příští pětka a vlajková loď řady 7.
Poslední Mercedes S je až o dvacet procent úspornější než jeho předchůdce a v extrému se dokáže pochlubit i udávanou spotřebou 4,5 l/100 km (respektive emisemi CO2 118 g/km), která údajně platí pro hybridní model S 300 BlueTEC Hybrid, jenž má jít do prodeje v dubnu. Čeká se navíc ještě na úspornější Plug-In Hybrid S500, a tak jsme zvědaví, jak se pro příští generaci hodlá Mercedes dobrat ještě nižších hodnot. Méně než 4,5 litru u vozu, který váží mnohdy přes dvě tuny? Pár kilogramů pomoci k rekordu skutečně nemůže. Ve Stuttgartu tedy budou muset zřejmě trochu čarovat. Doufejme, že to nakonec neodnese jen palivová nádrž, tohle bude ještě zajímavé.
Nová třída S od Mercedesu ještě není kompletní, ale vrchní inženýr už nám naznačuje, kam se bude ubírat její následovník
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024 - Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024 - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024 - Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
27.3.2024 - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz