BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s

(+ živé foto) S oficiálním představením máme v rukou nové fotky i data o nízkém těžišti nebo výrobě, která sama chce redukovat emise.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s

10.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) S oficiálním představením máme v rukou nové fotky i data o nízkém těžišti nebo výrobě, která sama chce redukovat emise.

Mohlo by se zdát, že mnichovský plug-in hybrid známe jako své boty. Přeci jen, celou řadu technických informací zveřejnila automobilka již dávno před zahájením frankfurtského autosalonu. Teprve se slavnostním sejmutím plachty však dochází k upřesnění všech parametrů, stejně jako se na světlo světa dostala také rozsáhlejší fotogalerie. Na té se BMW i8 představuje také v jiné než stříbrné barvě, přičemž tmavý odstín v kombinaci s modrými doplňky naznačuje, čím asi bude jezdit příští Batman. Nebo znovuvzkříšený Darth Vader.

Zajímavé přitom je, že i exteriér má pro nás pár překvapivých detailů, a to zejména v oblasti světel, kdy zadní jsou vykrojená do tvaru karoserie a napomáhají tak obtékání vzduchu. Přední standardní LEDky pak zákazník může vyměnit za příplatkové laserové světlomety, které mají podle BMW o 70 procent silnější paprsek a vyzařují „čistě bílé, extrémně jasné světlo, které je příjemné na oči“.

Materiálem, který BMW zvolilo pro karoserii, jsou samozřejmě uhlíkové kompozity. Ty nechybí ani na vzhůru výklopných dveřích, mnohem zajímavější je však prosklení. Všechna okna jsou totiž vyrobena z chemicky tvrzeného minerálu, který je užíván na displeje mobilních telefonů. I ten je navíc lehčí než standardní sklo, díky čemuž tu máme hmotnost 1 490 kg a těžiště nižší než 480 mm. Málo to z obecného hlediska na tak velké auto není, na podobný hybrid ale ano.

V kombinaci s těmito vlastnostmi tak není překvapením dynamika na úrovni Porsche 911 Carrera 4S. S nově zveřejněným časem potřebným ke zdolání stovky (za 4,4 sekundy) je totiž BMW i8 jen o desetinku pomalejší. Nejvyšší rychlost pak zůstává na obligátních 250 km/h, zatímco spotřeba byla v rámci kombinovaného cyklu vyčíslena na pohádkových 2,5 l/100 km.

Dá se více než předpokládat, že této hodnoty dosáhnete maximálně tehdy, budete-li mít k dispozici plnou kapacitu lithium-iontových baterií (5,0 kWh), vynulujete palubní počítač a jaksi zapomenete, že jste tankovali i něco jiného enž benzin. Na elektrodojezd ve výši 35 kilometrů byste ovšem při tak malém množství schraňované energie měli zapomenout při jiné než extrémně pomalé jízdě. Nejvyšší rychlost je tedy v daném režimu omezena na 120 km/h, bude to chtít ale podstatně pomalejší jízdu, abyste mohli pomýšlet na desítky ujetých km.

Výtky k normované spotřebě a elektrodojezdu jsou ale těmi jedinými, které k BMW i8 máme. Jinak si jeho aerodynamická karoserie s koeficientem odporu vzduchu Cd 0,26 zaslouží pochvalu. Stejně jako pohonná jednotka, ačkoliv jí je kombinace 1,5litrového přeplňovaného tříválce a elektromotoru. Celkový výkon 362 koní však jakékoliv myšlenky na nedostatečnou sílu dokáže zaplašit.

Zmínit přitom musíme, že benzinový motor o výkonu 231 koní roztáčí kola zadní skrze šestistupňový automat, zatímco elektromotor produkující koní 131 zásobuje přes dvourychlostní převodovku kola přední. Plug-in hybrid je tak de facto čtyřkolkou, která se navíc pyšní ideálním rozložením hmotnosti v poměru 50:50 mezi předkem a zadkem.

Na závěr pak již jen můžeme dodat, že BMW se snaží zredukovat veškeré negativní vlivy, které výrobu elektromobilů a hybridů provázejí, alespoň na oko. Továrna v Americe na výrobu karbonového vlákna tak potřebnou energii získává díky vodní elektrárně, zatímco linky v Lipsku pohání větrné mlýny. Jestli má něco takového reálný smysl, nebo jde jen o zelený marketing, posuďte sami...

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu


BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 1 - BMW i8 2014 zive 01BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 2 - BMW i8 2014 zive 02BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 3 - BMW i8 2014 zive 03BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 4 - BMW i8 2014 zive 04BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 5 - BMW i8 2014 zive 05BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 6 - BMW i8 2014 zive 06BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 7 - BMW i8 2014 zive 07BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 8 - BMW i8 2014 zive 08BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 9 - BMW i8 2014 zive 09BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 10 - BMW i8 2014 interier zive 01BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 11 - BMW i8 2014 interier zive 02BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 12 - BMW i8 2014 interier zive 03BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 13 - BMW i8 2014 interier zive 04BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 14 - BMW i8 2014 interier zive 05BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 15 - BMW i8 2014 interier zive 06BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 16 - BMW i8 2014 interier zive 07
V bílém odstínu vypadá BMW i8 docela mohutně, zvláště při pohledu zepředu

BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 17 - BMW i8 prvni oficialni sada 01BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 18 - BMW i8 prvni oficialni sada 02BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 19 - BMW i8 prvni oficialni sada 03BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 20 - BMW i8 prvni oficialni sada 04BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 21 - BMW i8 prvni oficialni sada 05BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 22 - BMW i8 prvni oficialni sada 06BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 23 - BMW i8 prvni oficialni sada 07BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 24 - BMW i8 prvni oficialni sada 08BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 25 - BMW i8 prvni oficialni sada 09BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 26 - BMW i8 prvni oficialni sada 10BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 27 - BMW i8 prvni oficialni sada 11BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 28 - BMW i8 prvni oficialni sada 12BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 29 - BMW i8 prvni oficialni sada 13BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 30 - BMW i8 prvni oficialni sada 14BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 31 - BMW i8 prvni oficialni sada 15BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 32 - BMW i8 prvni oficialni sada 16BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 33 - BMW i8 prvni oficialni sada 17BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 34 - BMW i8 prvni oficialni sada 18BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 35 - BMW i8 prvni oficialni sada 19BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 36 - BMW i8 prvni oficialni sada 20BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 37 - BMW i8 prvni oficialni sada 21BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 38 - BMW i8 prvni oficialni sada 22BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 39 - BMW i8 prvni oficialni sada 23BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 40 - BMW i8 prvni oficialni sada 24BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 41 - BMW i8 prvni oficialni sada 25BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 42 - BMW i8 prvni oficialni sada 26BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 43 - BMW i8 prvni oficialni sada 27BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 44 - BMW i8 prvni oficialni sada 28BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 45 - BMW i8 prvni oficialni sada 29BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 46 - BMW i8 prvni oficialni sada 30BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 47 - BMW i8 prvni oficialni sada 31BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 48 - BMW i8 prvni oficialni sada 32BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 49 - BMW i8 prvni oficialni sada 33BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 50 - BMW i8 prvni oficialni sada 34BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 51 - BMW i8 prvni oficialni sada 35BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 52 - BMW i8 prvni oficialni sada 36BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 53 - BMW i8 prvni oficialni sada 37BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 54 - BMW i8 prvni oficialni sada 38BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 55 - BMW i8 prvni oficialni sada 39BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 56 - BMW i8 prvni oficialni sada 40BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 57 - BMW i8 prvni oficialni sada 41BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 58 - BMW i8 prvni oficialni sada 42BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 59 - BMW i8 prvni oficialni sada 43BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 60 - BMW i8 prvni oficialni sada 44BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 61 - BMW i8 prvni oficialni sada 45BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 62 - BMW i8 prvni oficialni sada 46BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 63 - BMW i8 prvni oficialni sada 47BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s - 64 - BMW i8 prvni oficialni sada 48
BMW i8 se představilo oficiálně i v jiné než stříbrné barvě. Jeho dynamika je přitom ještě lepší, než se původně čekalo - stovku totiž zdolá jen za 4,4 sekundy

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.