Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mladý majitel SUV Lamborghini zbavil auto katalyzátorů, teď likviduje ušní bubínky
27.12.2019 | Mirek Mazal
Za normálních okolností má tohle auto přeplňovaný motor, katalyzátor a filtr pevných částic, takže zvukem neohromí. Když ale všechno za turby odstraníte, auto je rázem slyšet na kilometry daleko.
Součástí zážitku z jízdy výkonným autem je výrazný zvuk motoru, respektive jeho výfuku. Do kategorie automobilové symfonie v žádném případě nepatří umělá imitace burácení pohonného ústrojí, o to víc je v dnešní době cennější faktické rachocení plnotučného agregátu. Příkladem úžasného řvouna je Lamborghini Urus, ovšem ne ve své sériové podobě.
Moderní přeplňování ubralo na syrovosti zvukového projevu současných aut, přesto malé děti mohou mít ze čtyřlitrového osmiválce se dvěma turbodmychadly strach. Stačí se nebát pozměnit jeho sériovou podobu a vytočená jednotka o výkonu 650 koní (478 kW) může být rázem slyšet na kilometry daleko.
Mladý majitel Urusu se nezalekl razantnější změny a nechal firmu Innotech Performance Exhaust „říznout” do svého Lamborghini. Ze sériové bestie tak vytvořit snad až hygienicky závadný automobil - upravený Urus nyní střílí tak hlasitě, že prý ničí tunely a likviduje ušní bubínky. To bude jistě hyperbola, před autem ale dost možná skutečně prchají lidé v širokém okolí.
Místy až nesnesitelný rachot za žlutým Urusem vznikl odstraněním katalyzátorů a filtru pevných částic, zásadní přestavba vylučuje jakékoliv ohledy na platné limity hluku. Tvůrci nejhlasitějšího Lamborghini ponechali řidiči možnost ovládat elektromechanické klapky, což dovoluje ručně diktovat hlasitost průchodného systému. Podle natočeného záznamu jízdy to ale vypadá na volbu mezi hodně hlasitým nastavením a extrémním řevem, nic tiššího neexistuje. Však se na to podívejte, vlastně si to hlavně poslechněte sami.










Nepřeslechnutelný Urus bez katalyzátorů může být až obtěžující součást veřejného provozu, mladému majiteli několika auta značky ale zjevně imponuje
Zdroj: SOL - Supercars of London@Youtube
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nejnovější články
Škoda Kodiaq v bazarech dokazuje, že za spolehlivost a svobodu volby nemusíte ani dnes dát ranec
včeraNové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární
včeraAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
včeraTechnik popsal, jak se nová 1267koňová Corvette při vývoji ukázala být příliš rychlá pro své vlastní dobro
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 06.25. 22:04 - Stepan
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.25. 15:32 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan