Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mocný stroj s pohonem 6x6 bizarně uvízl, nemohl se vyhrabat z městské zatáčky
18.9.2019 | Mirek Mazal
Že méně je někdy více, na vlastní kůži poznal řidič pick-upu se zdánlivě neporazitelným pohonem. V zatáčce, kterou i obyčejné předokolky projíždějí jako nic, uvízl se šestikolkou.
Terénní kolos zvaný Mercedes G 63 AMG 6x6 byl na většině propagačních materiálů prezentován jako nezastavitelný kolový tank hladce prostupující jakýmkoli terénem pomocí tří náprav osazených off-roadovými pneumatikami. Německá vlajková loď třídy G byla sériově vybavena uzamykatelnými diferenciály, protože bez nich by jízda mimo rovné silnice mohla skončit velkým průšvihem.
Jak by vypadaly patálie šestikolového obra bez správného rozdělování výkonu ukázal americký řidič za volantem podobně velkého Fordu F-250 uvízlého na relativně mírném kopci na Rhode Islandu. Velký pick-up se pokoušel rozjet z křižovatky, ale městská zatáčka spojená se terénním zlomem vystavila autu stopku.
Řidič měl vůz nastaven tak, že výkon motoru byl posílán jen na poslední nápravu. Ta se kvůli profilu vozovky nadzvedávala, do vzduchu ji poslal druhá, v tu chvíli evidentně nepoháněná náprava. Nadlehčená kola na konci dlouhé šestikolky tím ztrácela trakci, proto jen marně hoblovala vzorek bez potřebného postupu kopcem nahoru.
Problém zmítajícího se Fordu tak byl nejspíše způsoben buď špatným nastavením nebo špatnou konstrukcí pohonu 6x6. Uzamykatelný mezinápravový diferenciál posílající potřebnou porci výkonu ke zbývajícím dvěma nápravám by vše vyřešil, ať už by byl ovládán automaticky, nebo manuálně. Bez přítomnosti nebo sepnutí této užitečné funkce se uspořádání 6x6 stalo k pobavení okolí jen neužitečnou zátěží.
Poněkud potupný okamžik pro velký Ford s pohonem 6x6, ani takové řešení pohonu nemusí automaticky znamenat výhru
Zdroj: Pat Phelps@Facebook
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 6 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před hodinou - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 3 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 4 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 6 hodinami - „Pitomá vize” Fordu s rychlým přechodem jen na elektromobily se zhroutila i v Evropě. Až příliš pozdě zjistil, že to nepůjde
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 13:18 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 11:43 - Truck Daškam
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry