Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Na Monze se srazily ty nejlepší z moderních sporťáků, vzduchem rázem létaly miliony
7.10.2019 | Petr Prokopec
Pravda, v případě ceny jde o jiné ligy, v co do rychlosti a technické propracovanosti si ale tyto stroje nemají co vyčítat. Jejich řidiči už na tom mohou být jinak.
I když jsou majitelé těch nejlepších superaut často vnímáni jako pouzí leštiči svých cenných sbírek, čas od času většina z nich své stroje vytáhne na okruh. Jak tam s nimi jezdí, je jiná věc, právě díky tomu ale není obvyklé vidět vzájemnou kolizi dvou takových strojů. O víkendu ale k právě takové došlo a bohužel nebyla úplně lehká.
Stala se na italském okruhu v Monze, kde nenajdete mnoho zatáček, přeci jen jde o nejrychlejší trať v celém šampionátu F1. Právě proto je však správné projetí každé z nich extrémně důležité. Nejslavnější je ta vůbec poslední zvaná Parabolica, my se však dnes budeme zabývat tou první. Prima Variante přichází po cílové rovince, přičemž závodníci zde brzdí z rychlostí přesahujících 300 km/h na méně než třetinu. Malá chyba zde obvykle vede k velkým následkům, vůz minimálně začne létat přes obrubníky.
Jinou variantou je náraz do jiného vozu, jak se o uplynulém víkendu stalo při akci organizované italskou odnoží magazínu Top Gear. Té se zúčastnila hezká řádka těch nejexkluzivnějších aut na světě a bohužel se při ní stalo výše zmíněné. Řidič Porsche 911 GT2 RS nedobrzdil do výše zmíněné zatáčky a sestřelil Pagani Huyara BC.
Celá nehoda byla zachycena na video, ze kterého je evidentní, že řidič Pagani vjel do první zatáčky se značnou obezřetností, i s ohledem na další provoz. To však již nebyl případ majitele Porsche, který si zjevně velmi hodně věřil a na brzdy šel příliš pozdě. Řidič Pagani si toho bohužel nevšiml včas, držel obvyklou stopu, a tak následovala velmi tvrdá rána, po které se u Pagani otevřely dveře a Porsche podívalo do vzduchu.
Z dostupných informací vyplývá, že ani jeden z řidičů nebyl nijak vážně raněn. Huyara BC měla být testovacím vozem Pagani, nicméně se nezdá, že by za volantem seděl tovární jezdec. Spíše šlo o zákaznický test, který se zároveň ukázal být i nevyžádaným crash testem. Dá se předpokládat, že právě s ohledem na tovární původ bude Pagani velmi rychle opraveno a zpátky na silnici. V případě Porsche pak bude hodně záviset na poškození, do totálky ale má zřejmě i tento vůz daleko. Podívejte se sami, co se stalo, něco takového se skutečně nevídá.




O víkendu došlo na Monze na velmi drahou nehodu, majitel Porsche 911 GT2 RS totiž sestřelil Pagani Huayra BC
Zdroj: Varryx@Youtube
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 minutami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 2 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 3 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 09:29 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
