Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejnovější ostrý diesel ukázal svou dynamiku, projevem i rychlostí vrací úder
18.7.2019 | Mirek Mazal
Naftové motory jsou v poslední době na pranýři, jenže ony mají pořád co nabídnout. Inovované Audi S4 „drze” přepřáhlo z šestiválcového benzinu na diesel a teď ukázalo, co dovede.
Nejnovější ostré Audi přichází jako součást tichého naftového revanše přicházejícího z míst, ze kterých se to dalo nejméně čekat. Německá automobilka k nevůli některých a k nadšení jiných nahradila vrcholný benzín zatracovaným dieselem. Opatření přišlo pravděpodobně kvůli neschopnosti homologovat zážehovou jednotku a snahám o snížení průměrných emisí CO2 celé značky, ale podle jízdních výkonů to vypadá na návrat v plné parádě.
Ještě než se podíváme na italskou silnici, zastavíme se u papírové specifikace verze kombi. Nalepené znaky S4 spojené s naftou nedělají ostudu, protože třílitrový turbodiesel už dávno není pomalý, hlučný a smradlavý pohon, ale ukázněný pracant o výkonu 347 koní (255 kW) a točivém momentu 700 Nm. Důležité je zmínit přítomnost 48voltového elektrického okruhu, lithium-iontové baterie o kapacitě 0,5 kWh či integrovaného startér-generátoru, jež mají vozu napomoci k nižší spotřebě a emisím, než jaké doprovází benzinovou verzi. Výše uvedený startér-generátor v rámci zrychlování dokáže pomoci vozu poskytnutím dodatečných 11 koní a 60 Nm.
Složitá technika pod víkem motoru spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem 4x4. Prakticky už nic nechybí k ohromení akcelerací, která z místa na 100 km/h trvá jen 4,9 sekundy. Neskutečný pokrok u rodinných kombi, téměř dvoutunový přepravník může uhánět 250 km/h s povinným omezovačem a bez něj jistě ještě daleko rychleji.
Skutečné chování na silnici předvádí krátké video z Itálie. Dieselová odplata nejprve předvede elektronicky upravený zvuk a následně potvrdí papírové předpoklady. Umělé tóny motoru a výfuků nejsou nejhorší, ale přirozená symfonie benzínového šestiválce nebude nikdy líbezně nahrazena reproduktory. Proti zrychlení nelze říci ani půl slova, zatlačení do sedadel směle konkuruje ryze sportovním modelům zbaveným možnosti nalodit všechny věci na společnou dovolenou a jet za pár litrů nafty, pokud zrovna nepotřebujete uhánět dvoustovkou.
Dieselové Audi S4 se v Itálii předvedlo ve velmi dobrém světle
Zdroj: Automann-TV@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 3 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 5 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 6 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 7 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz