Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Srovnání tří špičkových německých dieselů ukázalo, jak jsou dnes rozdány karty
1.5.2019 | Mirek Mazal
Naftový pohon osobních aut zůstává i nadále ve špatném světle, minimálně zákazníkům německých prémiovek to ale nevadí. Která z nich nabízí nejlepší šestiválcový diesel?
Poslední léta patří debatám okolo budoucnosti dieselových motorů v osobních automobilech. Kauza Dieselgate vystrašila zejména německé zákazníky, kteří krátkodobě zavrhli své přesvědčení o životaschopnosti vznětového spalování. Před dvanácti měsíci se prodeje dieselů v Německu pohybovaly pod polovinou dřívějších hodnot, dnes se ovšem klepající jednotky nadechují k nové ofenzivě.
Německá KBA hovoří o tom, že prodeje naftových aut letos rostou, zatímco odbyt těch benzinových klesá. Podíl dieselů na trhu se tak v březnu dostal zpět na 32,64 %, tedy bezmála jednu třetinu. Lidé se pro dříve nechtěné verze vracejí a i když někteří tvrdili, že je to jen za cenu enormních slev, pozdější data ukázala, že v podobné míře se dealeři musí zákazníkům podbízet i s benziny.
Výrobci tedy dále nabízejí většinu svých modelů také s dieselovými motory a platí to tím spíše, čím výše na trhu zamíříme. V malých autech jsou naftové agregáty ohroženým druhem, do parádních modelů nejvyšších tříd je ale automobilky dále montují s nadšením. Černou pistolí se tak krmí i BMW řady 8, Mercedes-Benz třídy E nebo Audi A8. Tato trojice sebevědomých provedení se potkala na jednom společném poměřování dynamických schopností.
Dieselová smetánka svého druhu (existuje už jen pramálo schopnějších nafťáků) se na letišti představila ve složení BMW 840d, Mercedes E400d a Audi A8 50 TDI. Bavorsko zastoupil třílitrový šestiválec se dvěma turby o výkonu 235 kW (320 koní) a 680 Nm. Automat s osmi stupni a pohonem všech kol slibuje zrychlení na stovku za 4,9 sekundy, což je na 1 895 kilogramů těžké, naftové GT pěkné tempo.
Stuttgart může nabídnout starší šestiválec s objemem 3,5 litru dopovaný párem turbodmychadel s celkovým výkonem 245 kW (333 koní) a 480 Nm. Sedmistupňová samočinná převodovka s 4x4 pracují ve prospěch zrychlení 5,3 sekundy na hranici 100 km/h. Mercedes na dlouhé cestování ve dvou váží 1 845 kilogramů.
Třetí křižník se dostavil z Ingolstadtu vybavený šesti válci s celkovým objemem tří litrů. Přeplňování zajišťuje nárůst energie na 210 kW (286 koní) a 600 Nm. Pohon obou náprav s automatickým osmikvaltem dvoutunovou limuzínu vážící 2 050 kilogramů žene na stovku v čase 5,7 sekundy.
Reálné srovnání vyšlo nejlépe pro BMW, které čtvrt míle projelo za 13,1 sekundy, Mercedes se zdržel o jednu desetinu sekundy a Audi s nižším výkonem zaostalo za prvním o pět desetin. Zrychlení z třetího převodového stupně znamenající rychlost 80 km/h dokázal opět příkladně šestiválcový motor v novém BMW. Suverénní ovládnutí dvou disciplín předznamenalo propad ve třetí disciplíně.
Nejmladší věk z trojice rivalů fungoval do prověření brzdové soustavy. Nejlepší chování po sešlápnutí brzdového pedálu předvedlo Audi, které až nejtěžší zastavilo nejdříve. Druhý Mercedes jako nejlehčí auto v testu zažil zklamání, BMW posledním testem přišlo o svou neporazitelnost.
Tříúrovňové srovnání BMW 840d, Mercedesu E400d a Audi A8 50 TDI ukázalo, že v případě naftových šestiválců je nadále špičkou bavorská značka. I když nabízí ještě výkonnější verzi 50d s 400 koňmi
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 9 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz