Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejsportovnější BMW vyzvalo na souboj to nejluxusnější. Jasná věc? Vlastně ano
12.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bez technických dat v ruce byste asi tomuto klání věštili vítěze v podobě menšího, lehčího a ostřejšího modelu. Jenže když má ten větší přes 600 koní...
Pokud přijde řeč na sportovní vozy, pro mnoho lidí je ukazatelem jejich schopností akcelerace z klidu na stovku. Tento údaj samozřejmě má svou váhu, nicméně na druhou stranu vám již nenaznačí, jak rychle dokáže daný vůz obkroužit třeba Nordschleife - v takové chvíli zkrátka přichází v potaz i řada dalších faktorů. To ale především milovníkům závodů ve sprintu nevysvětlíte, pro ně je alfou i omegou všehobytí právě zrychlení v přímém směru.
Proč takový úvod, ptáte se? Kvůli přiloženému videu, které mapuje sprint dvou BMW. Jedním je asi nejsportovnější model, jaký má německá automobilka aktuálně k dispozici, a sice kupé M4, navíc osazené paketem M Competition. Očekávat tedy lze 450 koní a 550 Nm točivého momentu, které ženou vpřed vůz o hmotnosti 1 500 kilogramů. Stovka by tedy na tachometru měla dle výrobce naskočit za rovné 4 sekundy.
Ve druhém rohu stojí BMW M760Li, tedy pro změnu nejluxusnější, ale současně také nejvýkonnější model značky, který disponuje 610 koňmi, 800 Nm, 2 180 kg a stovkou za 3,7 sekundy. Evidentně je tedy v přímém směru rychlejší, nicméně papír snese leccos a hlavně - tohle je akcelerace na 100 km/h, při niž M760Li značně pomáhá pohon všech kol xDrive. Jak tomu tedy bude v praxi na 400 metrech, na kterých se vozy podívají s rychlostí i daleko za stokilometrovou rychlost?
Jak sami uvidíte, sedmička je v tomto klání rychlejší i ve skutečnosti, to přes dva cestující a chladící box na palubě. M4 v souboji na čtvrtmíli nezaostala příliš (máme tu časy 11,88 s versus 12,12 s), ale také ne úplně málo a kupé postupem času náskok M760Li získaný na startu ani nestahuje. Pochopitelně to neznamená, že jde o sportovnější či řidičsky zajímavý model, rozhodně to ale dosvědčuje, jak ohromně rychlá tato sedma je - přes veškerý svůj komfort a z něj pramenící hmotnost.
Na závěr dodejme jednu smutnou tečku. Ta souvisí s dvanáctiválcovým motorem, který M760Li používá a který z nabídky po letošním květnu na nějaký čas vypadne kvůli novým testům emisí a normám EU. S ním zmizí z nabídky i současná M3, která už se do ní ani nevrátí, M4 ale bude v prodeji i nadále.
Bez jakýchkoli dat po ruce byste asi nečekali, že nejostřejší M4 bude stačit jakákoli verze luxusní řady 7. Realita je ale taková, že M760Li se s M4 vypořádá vcelku bez problémů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejčtenější články
- „Mr. Bean” prodává další ze svých superaut. Nikdo netušil, že ho má, sáhl po velmi svérázném provedení interiéru
10.4.2024 - Němci otestovali první turecké národní auto, bez okolků hovoří o „Erdoganově novince”
10.4.2024 - Chystané nové vrcholné SUV Škody nemá čím zaujmout už teď. Čím ohromí za dva roky, až se začne vyrábět?
10.4.2024 - Mercedes se pokusil spravit propadák jménem EQS falešnou maskou chladiče a hvězdou na kapotě, vypadá ještě hůř
11.4.2024 - Detaily německých prodejů ukazují zkázu elektrických VW. Diesely je překonávají 4krát, Passat TDI elektrického nástupce 14krát
11.4.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry