Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejsportovnější BMW vyzvalo na souboj to nejluxusnější. Jasná věc? Vlastně ano
12.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bez technických dat v ruce byste asi tomuto klání věštili vítěze v podobě menšího, lehčího a ostřejšího modelu. Jenže když má ten větší přes 600 koní...
Pokud přijde řeč na sportovní vozy, pro mnoho lidí je ukazatelem jejich schopností akcelerace z klidu na stovku. Tento údaj samozřejmě má svou váhu, nicméně na druhou stranu vám již nenaznačí, jak rychle dokáže daný vůz obkroužit třeba Nordschleife - v takové chvíli zkrátka přichází v potaz i řada dalších faktorů. To ale především milovníkům závodů ve sprintu nevysvětlíte, pro ně je alfou i omegou všehobytí právě zrychlení v přímém směru.
Proč takový úvod, ptáte se? Kvůli přiloženému videu, které mapuje sprint dvou BMW. Jedním je asi nejsportovnější model, jaký má německá automobilka aktuálně k dispozici, a sice kupé M4, navíc osazené paketem M Competition. Očekávat tedy lze 450 koní a 550 Nm točivého momentu, které ženou vpřed vůz o hmotnosti 1 500 kilogramů. Stovka by tedy na tachometru měla dle výrobce naskočit za rovné 4 sekundy.
Ve druhém rohu stojí BMW M760Li, tedy pro změnu nejluxusnější, ale současně také nejvýkonnější model značky, který disponuje 610 koňmi, 800 Nm, 2 180 kg a stovkou za 3,7 sekundy. Evidentně je tedy v přímém směru rychlejší, nicméně papír snese leccos a hlavně - tohle je akcelerace na 100 km/h, při niž M760Li značně pomáhá pohon všech kol xDrive. Jak tomu tedy bude v praxi na 400 metrech, na kterých se vozy podívají s rychlostí i daleko za stokilometrovou rychlost?
Jak sami uvidíte, sedmička je v tomto klání rychlejší i ve skutečnosti, to přes dva cestující a chladící box na palubě. M4 v souboji na čtvrtmíli nezaostala příliš (máme tu časy 11,88 s versus 12,12 s), ale také ne úplně málo a kupé postupem času náskok M760Li získaný na startu ani nestahuje. Pochopitelně to neznamená, že jde o sportovnější či řidičsky zajímavý model, rozhodně to ale dosvědčuje, jak ohromně rychlá tato sedma je - přes veškerý svůj komfort a z něj pramenící hmotnost.
Na závěr dodejme jednu smutnou tečku. Ta souvisí s dvanáctiválcovým motorem, který M760Li používá a který z nabídky po letošním květnu na nějaký čas vypadne kvůli novým testům emisí a normám EU. S ním zmizí z nabídky i současná M3, která už se do ní ani nevrátí, M4 ale bude v prodeji i nadále.
Bez jakýchkoli dat po ruce byste asi nečekali, že nejostřejší M4 bude stačit jakákoli verze luxusní řady 7. Realita je ale taková, že M760Li se s M4 vypořádá vcelku bez problémů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 9 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz