Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nelíbí se vám Citroëny? Ošklivé je děláme schválně, říká šéfka a nežertuje
31.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Obvyklou snahou automobilek je dělat auta co nejkrásnější, obecně co možná nejlíbivější. Citroën naopak chce, aby se jeho auta části publika nelíbila.
O současné nabídce Citroënu si můžete myslet cokoliv, jedno však francouzským vozům upřít nelze - vystupují z davu, a to pořádně. To na jedné straně není nic špatného, vlastně zcela naopak jsou tímto způsobem osloveni lidé, kteří se chtějí lišit. Zejména po odhalení nového modelu se jim pak logicky dostane pozornosti celé ulice, o čemž si třeba takový majitel Volkswagenu Golf může nechat jen zdát.
Nicméně hra na dva tábory, kdy jeden je milující a druhý nenávidějící, má samozřejmě i svá negativa. Lidí, kteří touží po bezmezné pozornosti za každou cenu, je mnohem méně než těch, jejichž smýšlení je konzervativnější. A právě proto je Golf evropskou jedničkou, po které třeba v srpnu sáhlo 30 923 zákazníků. Citroën C4 má ovšem za stejné období na kontě jen 1 785 registrací.
Citroën si tohoto stavu musí být vědom, proč tedy nedělá svá auta jinak? Protože nechce, naopak touží po tom, aby jeho auta byl částí publika vnímána jako ošklivá. Linda Jackson, šéfka Citroënu, uvedla, že má-li být design toho či onoho modelu schválen pro sériovou výrobu, musí být částí auditoria označen za ošklivý. Jen tak „projde”. To je vskutku překvapivé, má to však své opodstatnění.
„Zároveň tu ale musí být vyšší míra těch lidí, kteří naše vozy milují a jenž jsou jakousi kompenzací. Pokud chcete být odlišní, musíte toto akceptovat,“ dodává Linda Jackson. Proto jsou Citroëny takové, jaké jsou, automobilka vozy s polarizujícím designem nabízí zcela záměrně a hledá pouze jistou rovnováhu mezi tím, kolik lidí je odmítá a kolik naopak nadšeně vítá.
To je ve výsledku obdivuhodný přístup a vlastně je lze jen kvitovat. Díky tomu totiž nebude trh natolik jednotvárný, ale bude i nadále nabízet alternativy ke konzervativnímu proudu. V opačném případě by se všichni snažili dělat Golf. A takové auto už tu máme - tak dobré, že by jej ostatní stejně stěží překonali...





Citroën C4 Cactus se vymyká z davu asi nejvíce z francouzských modelů. Jeho prodeje však začínají klesat, navíc standardní hatchback C4 končí




























I proto již facelift není tolik vyhraněný, ačkoliv jako odvážný jej můžeme popsat i nadále. Jen se již blíží více středoproudu, než aby byl jen alternativou
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 10 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
včera
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 20:16 - M.Z.
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
