Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Audi S4 Avant předvedlo svůj zvuk i zrychlení. Lépe jede, než zní (videa)
13.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Náhrada kompresorem přeplňovaného šestiválce za třílitrovou turbojednotku přinesla více koní. Po stránce zvukové to ale až taková sláva není.
O downsizingu si myslíme své - objem motoru sice lze přeplňováním v některých ohledech nahradit, ve všech ale nikoli. A je jedno, jestli se bavíme o turbu, kompresoru nebo obojím. Z toho důvodu proto již nějaký ten pátek koukáme na Audi S4 spíše skrze prsty než s nadšením. Až do roku 2008 se totiž tento model, ať již šlo o sedan, kombík nebo kabriolet, vyznačoval 4,2litrovým atmosférickým osmiválcem. Nicméně poté nastala změna a k lepšímu to nebylo.
Už v rámci generace B8 Audi S4 přepřáhlo na přeplňovaný třílitrový šestiválec, kde chybějící objem suploval mechanický kompresor Eaton. Tato pohonná jednotka byla ovšem loni nahrazena novou, která již počítá s jedním turbodmychadlem typu twin-scroll. Výkon sice vyletěl z 333 na 354 koní, nicméně po stránce zvukové jsme zrovna zlepšení nedočkali.
Daný fakt nám nejlépe mapují nová dvě videa, na kterých se nová S4 představuje ve verzi Avant. Také kombi přitom může počítat se zmiňovaným výkonem, se kterým stovku zvládne za 4,9 sekundy. Tedy o tři desetiny rychleji než dříve. Samotný kalup tu ovšem zdaleka nezpochybňujeme, v tomto ohledu je naprosto jasné, že nová S4 je o poznání rychlejší než ta stará, a to při celé cestě až k maximálním 250 km/h.
Naši kolegové z Automann-TV, kteří za danými záběry stojí, pak dodávají: „Zvuk výfuku možná naplno na výfuku nevynikne, ale zvláště v nízkých otáčkách má temný podtón připomínající známý VW Golf V R32... Jakmile pak dosáhnete vyšších otáček, zvuk je stále patrný, nicméně již není tak hlasitý. Či otravný.“
Je tedy zjevné, že Audi se snažilo přijít s kompromisem, který potěší nejen majitele toužící po sportovnějším svezení, ale také klientelu, která za rychlejší jízdy nepotřebuje neustálé hučení v uších. To si nejspíše značka z Ingolstadtu schovává pro verzi RS4, přičemž i ta bohužel přepřáhne z osmiválce na šestiválec.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Mercedes se zpožděním začal prodávat nové CLA i se spalovacími motory. Tristní techniku z Číny doprovází ještě tristnější ceny
před hodinou
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
před 3 hodinami
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.06. 08:06 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.06. 07:01 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
