Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Audi S4 Avant předvedlo svůj zvuk i zrychlení. Lépe jede, než zní (videa)
13.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Náhrada kompresorem přeplňovaného šestiválce za třílitrovou turbojednotku přinesla více koní. Po stránce zvukové to ale až taková sláva není.
O downsizingu si myslíme své - objem motoru sice lze přeplňováním v některých ohledech nahradit, ve všech ale nikoli. A je jedno, jestli se bavíme o turbu, kompresoru nebo obojím. Z toho důvodu proto již nějaký ten pátek koukáme na Audi S4 spíše skrze prsty než s nadšením. Až do roku 2008 se totiž tento model, ať již šlo o sedan, kombík nebo kabriolet, vyznačoval 4,2litrovým atmosférickým osmiválcem. Nicméně poté nastala změna a k lepšímu to nebylo.
Už v rámci generace B8 Audi S4 přepřáhlo na přeplňovaný třílitrový šestiválec, kde chybějící objem suploval mechanický kompresor Eaton. Tato pohonná jednotka byla ovšem loni nahrazena novou, která již počítá s jedním turbodmychadlem typu twin-scroll. Výkon sice vyletěl z 333 na 354 koní, nicméně po stránce zvukové jsme zrovna zlepšení nedočkali.
Daný fakt nám nejlépe mapují nová dvě videa, na kterých se nová S4 představuje ve verzi Avant. Také kombi přitom může počítat se zmiňovaným výkonem, se kterým stovku zvládne za 4,9 sekundy. Tedy o tři desetiny rychleji než dříve. Samotný kalup tu ovšem zdaleka nezpochybňujeme, v tomto ohledu je naprosto jasné, že nová S4 je o poznání rychlejší než ta stará, a to při celé cestě až k maximálním 250 km/h.
Naši kolegové z Automann-TV, kteří za danými záběry stojí, pak dodávají: „Zvuk výfuku možná naplno na výfuku nevynikne, ale zvláště v nízkých otáčkách má temný podtón připomínající známý VW Golf V R32... Jakmile pak dosáhnete vyšších otáček, zvuk je stále patrný, nicméně již není tak hlasitý. Či otravný.“
Je tedy zjevné, že Audi se snažilo přijít s kompromisem, který potěší nejen majitele toužící po sportovnějším svezení, ale také klientelu, která za rychlejší jízdy nepotřebuje neustálé hučení v uších. To si nejspíše značka z Ingolstadtu schovává pro verzi RS4, přičemž i ta bohužel přepřáhne z osmiválce na šestiválec.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
dnes - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
včera - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Michele Pirro s wild card v Misanu 16:00
- Boscoscuro válcuje Kalexy 10:00
- Oruga Unitrack: první elektrický monotrack včera 11:04
- Kde pojede Marc Marquez 2025? včera 10:00
- Dorna řeší vzniklé zmatky v Indii a v Kazachstánu 14.5.2024
Nejčtenější články
- Rusové dali na motor průhlednou vanu a za běhu ukázali, co se stane, když do něj nalijete moc oleje
15.4.2024 - Němci vybrali nejlepší ojetiny za míň než 125 tisíc Kč. Nemusí to být jen nuda kalibru Škody Roomster
15.4.2024 - Fiasco totale: Alfa Romeo přejmenovala už představený model po rozepři s italskou vládou
16.4.2024 - Ford podruhé v krátké době otočil. Po zrušení elektrických plánů nebude v Evropě ani obcházet své dealery
16.4.2024 - Žádné lepší baterie v dohledné době nebudou, říká šéf jejich největšího výrobce. „Vydrží jen 10 dobití, jak to chcete prodávat?” říká
16.4.2024
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.16. 18:28 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 17:27 - Stepan
- BMW Divize 05.16. 16:44 - jerry
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.16. 16:39 - Amatér
- Rychlodotazy 05.16. 12:24 - pavproch
- Politický koutek 05.16. 10:55 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 05.16. 07:21 - HondaMan
- Škoda Auto obecně 05.15. 22:57 - mattonecz