Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové nejlépe zrychlující auto světa nebude drahé, koupit půjde zanedlouho
19.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vidina 852 koní pod kapotou a 89 cm jízdy vyvolává zdání vysoké ceny. Jenže nic takového se nestane, tedy pokud dealeři nebudou chtít neřestně vydělat.
Odhalení Dodge Challenger SRT Demon jistě přimělo majetnější fandy a sběratele okamžitě volat prodejce a sepisovat objednávku. Přitom se nevědělo, kolik si FCA bude za tento speciál účtovat anebo kdy ho dostanou. Stovka za 2,3 vteřiny se nevidí ani u aut za desítky milionů a auto s minimálně jedním zápisem do Guinnessovy knihy rekordů stojí za ohromnou sumu.
Ta suma ale nebude zase tak ohromná, dozvídáme se týden po prvním představení. Tim Kuniskis, šéf značek osobních aut u FCA uvedl, že cena „bude pochopitelně vyšší než u normálního Hellcatu, ale bude dost pod šestimístnými čísly.” To znamená, že Demon bude stát něco mezi 64 195 dolary (1,6 milionu korun), což je aktuální základní cena Challengeru SRT Hellcat, a 100 tisíci dolary (2,5 milionu korun). Jako „dost pod 100 tisíci dolary” bychom očekávali nanejvýš 2,25 milionu Kč, a to za auto této dynamiky opravdu není mnoho.
Tahle informace pochopitelně platí pro tzv. MSRP, Manufacturer Suggested Retail Price, tedy doporučenou maloobchodní cenu. Protože Demonů se má letos vyrobit jen 3 300 kusů, jednotliví dealeři můžou chtít na jejich prodejích vydělat a budou tak tlačit ceny o poznání výše. Tyto praktiky by měly být omezeny tím, že každý Demon bude mít plaketu se jménem prvního majitele.
Pokud si dealer rezervuje nějaký kus, aniž by ho prodal konkrétnímu člověku, plaketa bude beze jména. Dodge spoléhá na to, že lidé budou chtít mít své jméno na autě, když už za něj zaplatí spoustu peněz, ovšem podle nás bude řadě lidí nějaká plaketa zcela ukradená. Víme také, kdy se Demony začnou prodávat - koupit je půjde už v červnu. Definitivní cenu a možnosti dodání bychom tedy měli znát už zanedlouho.
Challenger SRT Demon se před týdnem představil na 127 obrázcích
Zdroje: Road & Track, Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 6 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před hodinou - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 3 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 4 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 6 hodinami - „Pitomá vize” Fordu s rychlým přechodem jen na elektromobily se zhroutila i v Evropě. Až příliš pozdě zjistil, že to nepůjde
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva