Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Novým šéfem designu McLarenu je muž, který se ošíval nad svítícím motorem 720S
31.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rob Melville pracuje pro McLaren již osmým rokem a nebojí se ani kritiky díla vlastní značky. Budoucnost se zdá být v dobrých rukou.
Jedním z vrcholů letošní Ženevy byla premiéra McLarenu 720S. Ten vypadá o poznání agresivněji než předchozí britská kupé, k tomu se pyšní řadou fines, které u jiných značek nenajdete. Je tu však jeden prvek, nad kterým řadě lidí zůstává rozum stát - a tím je rudé osvětlení motorového prostoru. Sám designér tohoto auta Rob Melville ostatně nad tímto řešením v Ženevě jen obtížně skrýval rozpaky, zjevně v jeho případě musel ustoupit někomu nad sebou. Je ovšem velmi pravděpodobné, že se tak stalo naposledy.
Melville byl aktuálně jmenován šéfem celého designového oddělení značky, přičemž na daném postu nahradí Franka Stephensona. Ten se podle dostupných údajů po letech vrací zpátky k Mini, u této automobilky totiž až do roku 2002 působil jako šéfdesignér. Nový designový jazyk tedy asi čeká celá skupina BMW, u mnichovské automobilky bude od léta úřadovat také Jozef Kabaň, dosavadní šéf designu Škody.
Zpět ale k Melvillovi, jehož jmenování není nikterak překvapivé. U britské firmy nastoupil v roce 2009 jako Senior Designer, o pět let později pak postoupil na příčku šéfa designu sportovní modelů. Zodpovědný je tedy prakticky za všechny moderní vozy značky od McLarenu P1 přes 675LT až třeba po základní kupé 570S. Kromě toho vedl designový tým u již zmiňovaného modelu 720S.
Před nástupem k McLarenu byl Melville zaměstnán u Land Roveru, kde jeho návrhy a hliněný model vedly ke vzniku konceptu LRX, ze kterého se posléze vyklubal Range Rover Evoque. V roce 2006 pro změnu Melvilla angažovalo GM, přičemž jako kreativní designér stál za zrodem konceptu Cadillac Converj. Také se podílel i na stylizaci Chevroletu Corvette či Hummeru H2.
Nyní bude dohlížet na největší expanzi britské značky v celé její historii. V plánu je 14 nových modelů, jichž se dočkáme do roku 2022. Mezi nimi přitom nemá chybět nejen stvoření nové divize LT, ale také elektrický supersport a velmi pravděpodobně i nástupce modelu P1. Ve všech případech přitom bude použit designový jazyk odkazující právě na McLaren 720S.
Šéfdesignér McLarenu Rob Melville byl aktuálně jmenován šéfem celého designového oddělení...
...a to přesto, že letos v Ženevě mluvil o „svém” novém kupé 720S nejen obdivně, ale i kriticky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23