Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
O Fiat někdo přece jen někdo stojí, vznikla by tak největší automobilka na světě
22.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Překvapivý zájemce o koncern FCA se měl vynořit z Asie. Sloučením Fiatu, Chryskeru a Hyundai by vznikl moloch prodávající 11,5 milionu aut ročně.
Šéf FCA Sergio Marchionne nedávno přiznal, že o Fiat nikdo nestojí. Že přes veškeré spekulace dosud nedostal jedinou seriózní nabídku na možné převzetí jím řízeného koncernu či některé ze značek, které sdružuje. To bylo docela překvapivé prohlášení, neboť v médiích se jich týdny mluvilo o zájmu hlavně ze strany čínských automobilek. Značka Great Wall Motor Company měla dokonce do amerického ústředí FCA v Auburnu vyslat delegaci, zjevně se to ale nestalo.
Nově tu máme další kolo spekulací, které se týká možného sloučení FCA s dalším velkým světovým hráčem. Z Číny ale nepochází, místo toho je tentokráte, a nutno říci poněkud překvapivě, v centru dění skupina Hyundai Motor Company. Pokud by přitom k takovému kroku došlo, byla by zformována největší automobilka na světě, neboť loni Korejci a FCA společně prodali 11,5 milionu nových vozů. Tedy výrazně více než VW Group, Toyota či Renault-Nissan.
Podle analytika Lee Jae-ila ze společnosti Eugene Investment & Securities by ovšem nová skupina jen na těchto registracích nezůstala, díky sloučení by totiž výrazně vzrostlo povědomí o jednotlivých značkách tam, kde dnes příliš aktivně nepůsobí. Kromě toho by Korejci s ohledem na Jeep nemalou měrou rozšířili své portfolio crossoverů a SUV. Velmi pravděpodobně by tak kumulované prodeje všech značek zakrátko přesáhly 12 milionů nových aut.
Jak jsme ovšem zmínili výše, jde zatím stále jen o spekulace. K možnému převzetí ze strany Korejců se nevyjádřil ani Marchionne, ani samotné Hyundai. Nicméně ony dohady by mohly vybudit k dalším aktivitám čínské automobilky, které by tak své nabídky navýšily. Zda však poté FCA na sloučení kývne, je nejisté. Dle Marchionneho totiž je aktuální prioritou splnění obchodního plánu - nejspíše znovu změněného - pro rok 2018.












Sloučením FCA a Hyundai Motor Company by vznikla největší automobilka světa
Zdroj: The Detroit Bureau
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
