Marchionne přiznává, že Fiat nikdo nechce, už ani Číňané

Zdálo se, že koncern FCA může kdykoli padnout do čínských rukou a Sergio Marchionne tak konečně dá poslední velkou ránu. Nic takového se ale neděje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Marchionne přiznává, že Fiat nikdo nechce, už ani Číňané

4.9.2017 | Petr Prokopec | 31 příspěvků

Zdálo se, že koncern FCA může kdykoli padnout do čínských rukou a Sergio Marchionne tak konečně dá poslední velkou ránu. Nic takového se ale neděje.

Šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne se dlouhodobě netají tím, že by před svým odchodem do penze velmi rád dal „ještě jednu ránu“. Tím je míněno sloučení FCA s dalším vrcholným světovým výrobcem, díky čemuž by dle milovníka svetrů došlo k miliardovým úsporám. A ty by FCA přišly velmi vhod, zejména italská část koncern po loňské separaci Ferrari není zrovna zisková.

V poslední době se navíc mluvilo o podobném kroku v případě značek Alfa Romeo a Maserati, k tomu ale nakonec nedojde. Minimálně tedy ne za vlády Marchionneho. Ten v zákulisí Velké ceny Itálie, kde se Ferrari muselo sklonit před Mercedesem, uvedl, že obě automobilky jsou teprve na počátku svého znovuzrození, a proto by jakýkoliv jejich aktuální prodej byl špatným rozhodnutím.

Co je ovšem daleko podstatnější, je nezájem o ono sloučení. Marchionne přiznal, že nebyl nikým seriozním osloven a nemá na stole ani žádnou nabídku na převzetí Fiatu, Chrysleru nebo jakékoli jiné součásti FCA. Je to překvapivé, neboť hlavně v posledních týdnech se hodně mluvilo o zájmu čínského gigantu Great Wall Motor Company - podle Marchionneho se tyto spekulace nezakládají na pravdě.

Nicméně něco z dříve probíraných věcí by se přece jen splnit mohlo. Jednou z nich byl i odprodej dodavatele komponentů Magneti Marelli a Marchionne v této souvislosti uvedl, že „v rámci skupiny najdeme aktivity, které nespadají pod výrobu automobilů. Od takových věcí musí být skupina očištěna.“ Rozhodnutí o tom, zda ano či ne, máme čekat na konci září, kdy zasedne nejvyšší vedení firmy.

Ještě déle si pak budeme muset počkat na možné odloučení Alfy Romeo a Maserati. „Aktuálně to vidíme tak, že je takřka nemožné, nebo přímo nemožné, aby došlo k separaci těchto entit, neboť jsou ještě nezralé a ve vývojové fázi,“ uvedl k tématu Marchionne. A dodal, že „momentálně je na to špatná chvíle, nejsme ve kondici, v jaké bychom takové odloučení mohli provést“.

„Pokud ale v budoucnu přijde příležitost, pak stoprocentně přijde až ve chvíli, kdy budu pryč. Nestane se tak ovšem v momentě, kdy je Marchionne u kormidla,“ dodal šéf FCA. Jeho odchod je naplánován na duben 2019, přičemž v témže roce začne na trh chrlit své elektromobily VW Group. Ten se o Alfu Romeo svého času hodně zajímal, budou tedy Němci nakupovat? Možné to i přes velký účet za kauzu Dieselgate je, zvláště kvůli ohrožení aliancí Renault-Nissan, která se nyní dere na pozici světové jedničky...

Marchionne přiznává, že Fiat nikdo nechce, už ani Číňané - 1 - Sergio Marchionne ChryslerMarchionne přiznává, že Fiat nikdo nechce, už ani Číňané - 2 - FCA Marchionne analytici 2014 02Marchionne přiznává, že Fiat nikdo nechce, už ani Číňané - 3 - Magneti Marelli 01
Separaci značek Alfa Romeo a Maserati Marchionne aktuálně odmítá, dodavatel komponentů Magneti Marelli by ale majitele změnit mohl

Zdroj: Reuters

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 31 příspěvků

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše