Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Marchionne přiznává, že Fiat nikdo nechce, už ani Číňané
4.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zdálo se, že koncern FCA může kdykoli padnout do čínských rukou a Sergio Marchionne tak konečně dá poslední velkou ránu. Nic takového se ale neděje.
Šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne se dlouhodobě netají tím, že by před svým odchodem do penze velmi rád dal „ještě jednu ránu“. Tím je míněno sloučení FCA s dalším vrcholným světovým výrobcem, díky čemuž by dle milovníka svetrů došlo k miliardovým úsporám. A ty by FCA přišly velmi vhod, zejména italská část koncern po loňské separaci Ferrari není zrovna zisková.
V poslední době se navíc mluvilo o podobném kroku v případě značek Alfa Romeo a Maserati, k tomu ale nakonec nedojde. Minimálně tedy ne za vlády Marchionneho. Ten v zákulisí Velké ceny Itálie, kde se Ferrari muselo sklonit před Mercedesem, uvedl, že obě automobilky jsou teprve na počátku svého znovuzrození, a proto by jakýkoliv jejich aktuální prodej byl špatným rozhodnutím.
Co je ovšem daleko podstatnější, je nezájem o ono sloučení. Marchionne přiznal, že nebyl nikým seriozním osloven a nemá na stole ani žádnou nabídku na převzetí Fiatu, Chrysleru nebo jakékoli jiné součásti FCA. Je to překvapivé, neboť hlavně v posledních týdnech se hodně mluvilo o zájmu čínského gigantu Great Wall Motor Company - podle Marchionneho se tyto spekulace nezakládají na pravdě.
Nicméně něco z dříve probíraných věcí by se přece jen splnit mohlo. Jednou z nich byl i odprodej dodavatele komponentů Magneti Marelli a Marchionne v této souvislosti uvedl, že „v rámci skupiny najdeme aktivity, které nespadají pod výrobu automobilů. Od takových věcí musí být skupina očištěna.“ Rozhodnutí o tom, zda ano či ne, máme čekat na konci září, kdy zasedne nejvyšší vedení firmy.
Ještě déle si pak budeme muset počkat na možné odloučení Alfy Romeo a Maserati. „Aktuálně to vidíme tak, že je takřka nemožné, nebo přímo nemožné, aby došlo k separaci těchto entit, neboť jsou ještě nezralé a ve vývojové fázi,“ uvedl k tématu Marchionne. A dodal, že „momentálně je na to špatná chvíle, nejsme ve kondici, v jaké bychom takové odloučení mohli provést“.
„Pokud ale v budoucnu přijde příležitost, pak stoprocentně přijde až ve chvíli, kdy budu pryč. Nestane se tak ovšem v momentě, kdy je Marchionne u kormidla,“ dodal šéf FCA. Jeho odchod je naplánován na duben 2019, přičemž v témže roce začne na trh chrlit své elektromobily VW Group. Ten se o Alfu Romeo svého času hodně zajímal, budou tedy Němci nakupovat? Možné to i přes velký účet za kauzu Dieselgate je, zvláště kvůli ohrožení aliancí Renault-Nissan, která se nyní dere na pozici světové jedničky...
Separaci značek Alfa Romeo a Maserati Marchionne aktuálně odmítá, dodavatel komponentů Magneti Marelli by ale majitele změnit mohl
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024 - Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024 - Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024 - Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva