Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peníze na rozmary dochází i Ladě, tento týden prý skončí ve WTCC
7.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Odchod ruské automobilky ze soutěžního světa není úplný. Stejně jako VW Group ale mění svou strategii a hodlá utrácet jen tam, kde se to nepochybně vyplatí.
Závodní šampionáty byly kdysi plné továrních týmů. Především po roce 2008 však nastal v důsledku globální ekonomické krize jejich odliv. Tento trend naštěstí skončil, však v posledních pár letech stále více značek oznamovalo svůj návrat na světová kolbiště. Mohlo se tedy zdát, že zakrátko se na okruzích či rychlostních zkouškách rallye dočkáme opravdu nabitého konkurenčního prostředí. Poslední dny ale naznačují, že až tak slavné to nebude.
Po odchodu Audi z Le Mans a Volkswagenu z WRC tu máme oznámení další značky o odchodu ze světové závodní série. Tentokráte však kupodivu nejde o koncernovou automobilku a tedy dozvuk kauzy Dieselgate. Místo toho je ve středu pozornosti Lada a její aktivity v šampionátu cestovních vozů WTCC. Ty budou na sklonku letošní sezóny po pěti letech ukončeny, což souvisí s odlišnou strategií ruské značky.
Lada se totiž již nehodlá výraznou měrou profilovat na mezinárodních kolbištích, místo toho bude prioritu hrát domácí trh a s ním související soutěže. Bližší informace by přitom měly dorazit 10. listopadu, kdy bude odchod z WTCC oznámen oficiálně. Prozatím jej tak sice můžeme považovat za nepotvrzený, realistické šance na jiný scénář jsou ale vzhledem k situaci ruské automobilky mizivé.
Kvůli tomuto rozhodnutí zůstanou bez angažmá jezdci Nicky Catsburg, Gabriele Tarquini a Hugo Valente. První z nich přitom uvedl, že dané zvěsti již slyšel, ale prozatím nemá k dispozici oficiální vyjádření. „Pokud je to ale pravda, pak jsem logicky velmi zklamán, neboť Ladě jsem se pro rok 2017 zavázal. Mám tedy pocit, že budu muset najít jinou alternativu.“






Lada ve světě WTCC působila pět let, přičemž výrazných úspěchů dosáhla hlavně s modelem Vesta
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější Ferrari dneška s 1 000 koní vyzvalo na souboj dva upravené německé kompakty. Dostalo „čočku”, na kterou v Itálii nejsou zvyklí
před 9 hodinamiRýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď dokonce jezdí s tímto starším VW, ač je to miliardář
30.5.2025Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025
Nejnovější články
Mini SUV od Dacie pro ty, kterým přijde i Duster moc drahý, jako ojeté boduje. Hlavně diesely si znamenitě drží hodnotu
před 2 hodinamiŠkoda si po 30 letech splnila sen. Auto české značky ve srovnávacím testu jasně porazilo její někdejší vzor, drahé Volvo
před 3 hodinamiVýroba aut v Evropě čelí riziku téměř okamžitého zastavení, varují Němci, tak moc jsme se vydali na milost Číně
před 5 hodinamiBarva auta má dlouhodobě pozoruhodně dramatický vliv na zachování ceny. A váš hrdina je dost možná velké nemehlo
před 6 hodinamiZ primitivních parkovacích kamer se stává prokletí automobilek, do servisů svolávají miliony aut kvůli jejich selháním
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 06.02. 17:07 - jerry
- BMW Divize 06.02. 17:07 - HondaMan
- kola e89+Tiguan+Scout a Thule 06.02. 14:48 - pavproch
- Rychlodotazy 06.02. 12:58 - jerry
- Politický koutek 06.02. 11:34 - Stepan
- Autopojištění - kalkulace 06.02. 10:31 - Vojta1988
- P: zvody a koncovka akrapovič R1300 GS 06.01. 10:53 - martinecko
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.31. 14:17 - pavproch