Audi po 18 letech končí v Le Mans. Porazit ho dokázala až Dieselgate

26.10.2016 | Petr Prokopec | 3 příspěvky

Žádná ze značek VW Group již nemá být ve světě motorsportu spojována s diesely. Audi tak opouští šampionát, který přispěl k věhlasu automobilky.

Před pár dny se objevily spekulace týkající se vskutku radikálních škrtů u Audi. Ty měl značce se čtyřmi kruhy ve znaku naordinovat mateřský koncern VW v důsledku kauzy Dieselgate. Tehdy jsme zmiňovali, že některé informace se zdají být reálnými, jiné již méně. Po aplikaci některých kroků by byla do značné míry ohrožena podstata samotné značky. Jak se nyní ukazuje, minimálně jedna radikální změna Audi skutečně čeká.

Letošní rok je posledním, kdy se zúčastní vytrvalostních závodů World Endurance Championship. V příští sezóně již Audi na startu 24 hodin Le Mans neuvidíme. Je to překvapivé, neboť nyní neexistuje žádný jiný podnik, se kterým by značka byla spjata tak jako s tímto. To ostatně není překvapivé, Audi se v Le Mans pohybuje osmnáctým rokem a za tu dobu 13 ročníků vyhrálo. Byla tak skoro neporazitelná, vaz ji sťal až dieselový skandál VW.

„Je extrémně těžké odejít,“ uvádí k překvapení měsíce Dr. Wolfgang Ullrich, šéf divize Audi Motorsport. „Audi Sport Team Joest formovalo po celou tu dobu sérii WEC jako žádný jiný tým. Rád bych proto vyjádřil mé poděkování našemu oddělení, Reiholdu Joestovi a jeho týmu, řidičům, partnerům a sponzorům za celou tu extrémně úspěšnou spolupráci. Byly to skvělé časy.“

Šéf automobilky Rupert Stadler pak dodal, že všech 300 zaměstnanců sportovní divize se o svou práci bát nemusí. Jen dojde k přesměrování jejich aktivit směrem k šampionátu elektrické Formule E. V té se Audi začne profilovat již od příštího roku, společně s partnerským týmem ABT Schaeffler. Značka je s ním spojena již od roku 2014, nyní však navíc poskytne „finanční i technickou podporu“.

Důvodem celé této rošády jsou, jak jsme již zmínili v úvodu, dozvuky dieselového skandálu Volkswagenu. Kvůli nim již koncern a jeho značky nemají být ve světě motorsportu spojovány s naftovými motory, což byl právě případ speciálu LMP1, který pod kapotou kromě elektromotoru užíval ještě 3,7litrový šestiválcový turbodiesel.

Přechod směrem k elektrickým závodům zrcadlí aktivity koncernu v rámci silničních vozů. Do roku 2025 bychom se měli dočkat hned 30 elektromobilů, z nichž mnohé ponesou logo Audi. Mimo to vedení dodává, že diesel-elektrické ústrojí nemělo žádnou vazbu na běžnou nabídku a spárování s technikou Porsche nedávalo smysl.

Mimo to svět WEC od roku 2018 zasáhnout nová pravidla, která by vyžadovala masivní investice právě do hybridního ústrojí, které by ovšem Audi nikterak nevyužívalo u svých silničních vozů. Program Le Mans tak vlastně již pro automobilku se čtyřmi kruhy ve znaku přestal být zajímavý, na rozdíl od elektrické Formule E.

Kromě tohoto šampionátu zůstane Audi činné také v německém mistrovství cestovních vozů DTM, kde bude nadále operovat s modelem RS5 DTM. Poněkud nejistá je však účast v závodech World Rallycross Championship. Zde značka - stejně jako Volkswagen - hodlá setrvat pouze, pokud bude zavedena elektrifikovaná kategorie.

Audi po 18 letech končí v Le Mans. Porazit ho dokázala až Dieselgate - 1 - Audi konci v Le Mans 01
Audi skutečně končí v Le Mans...

Audi po 18 letech končí v Le Mans. Porazit ho dokázala až Dieselgate - 2 - Audi konci v Le Mans 02Audi po 18 letech končí v Le Mans. Porazit ho dokázala až Dieselgate - 3 - Audi konci v Le Mans 03Audi po 18 letech končí v Le Mans. Porazit ho dokázala až Dieselgate - 4 - Audi konci v Le Mans 04
...místo toho se naplno začne profilovat ve Formuli E

Audi po 18 letech končí v Le Mans. Porazit ho dokázala až Dieselgate - 5 - Audi konci v Le Mans 05
Zatím přitom není jisté, jak dopadne účast značky v rallyecrossu

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 3 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama