Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peníze na rozmary dochází i Ladě, tento týden prý skončí ve WTCC
7.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Odchod ruské automobilky ze soutěžního světa není úplný. Stejně jako VW Group ale mění svou strategii a hodlá utrácet jen tam, kde se to nepochybně vyplatí.
Závodní šampionáty byly kdysi plné továrních týmů. Především po roce 2008 však nastal v důsledku globální ekonomické krize jejich odliv. Tento trend naštěstí skončil, však v posledních pár letech stále více značek oznamovalo svůj návrat na světová kolbiště. Mohlo se tedy zdát, že zakrátko se na okruzích či rychlostních zkouškách rallye dočkáme opravdu nabitého konkurenčního prostředí. Poslední dny ale naznačují, že až tak slavné to nebude.
Po odchodu Audi z Le Mans a Volkswagenu z WRC tu máme oznámení další značky o odchodu ze světové závodní série. Tentokráte však kupodivu nejde o koncernovou automobilku a tedy dozvuk kauzy Dieselgate. Místo toho je ve středu pozornosti Lada a její aktivity v šampionátu cestovních vozů WTCC. Ty budou na sklonku letošní sezóny po pěti letech ukončeny, což souvisí s odlišnou strategií ruské značky.
Lada se totiž již nehodlá výraznou měrou profilovat na mezinárodních kolbištích, místo toho bude prioritu hrát domácí trh a s ním související soutěže. Bližší informace by přitom měly dorazit 10. listopadu, kdy bude odchod z WTCC oznámen oficiálně. Prozatím jej tak sice můžeme považovat za nepotvrzený, realistické šance na jiný scénář jsou ale vzhledem k situaci ruské automobilky mizivé.
Kvůli tomuto rozhodnutí zůstanou bez angažmá jezdci Nicky Catsburg, Gabriele Tarquini a Hugo Valente. První z nich přitom uvedl, že dané zvěsti již slyšel, ale prozatím nemá k dispozici oficiální vyjádření. „Pokud je to ale pravda, pak jsem logicky velmi zklamán, neboť Ladě jsem se pro rok 2017 zavázal. Mám tedy pocit, že budu muset najít jinou alternativu.“
Lada ve světě WTCC působila pět let, přičemž výrazných úspěchů dosáhla hlavně s modelem Vesta
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před hodinou - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva