Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeot 3008 DKR odhalen ve válečném zbarvení, zůstává u dieselové V6
25.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzské želízko pro nadcházející Dakar sice dostane méně koní, zato bude spolehlivější. Jezdci navíc mohou počítat s lepší klimatizací.
Již za pár týdnů odstartuje další jihoamerický ročník rallye Dakar a Peugeot tam chce obhájit letošní vítězství. Již u toho nebude závodní speciál 2008 DKR, na jeho místo nastupuje nové provedení 3008 DKR. To jsme si mohli představit před časem, první sada snímků ovšem nezahrnovala válečné barvy, se kterými Francouzi vyrazí do Paragvaje, Bolívie a Argentiny.
Nově tu ovšem máme fotky, které dokazují, že Peugeot i přes změnu modelu bude znovu spolupracovat s firmami Red Bull, Sparco, BF Goodrich či Total. Měnit se nebude ani jezdecká sestava, neboť v té opětovně figurují Stephane Peterhansel, Sébastien Loeb, Cyril Depres či Carlos Sainz. Ten již Peugeot 3008 DKR vyzkoušel během marocké rallye, kterou dokončil na druhém místě.
Přestože došlo ke změně modelů, technika zůstala v podstatě stejná. Peugeot si loni s úspěchem vyzkoušel koncepci pohonu pouze jedné nápravy, u které hodlá zůstat. O její roztáčení se pak postará třílitrový turbodiesel V6 twin-turbo, jenž ale oproti minulému provedení přišel o 20 koní. Nahradit je má zvýšená spolehlivost.
Mimo to došlo k lehkému přepracování podvozku, kde byla modifikována geometrie a tlumiče. Vylepšen byl také chladicí systém, neboť jezdci si u předchůdce stěžovali na špatnou klimatizaci. Nově tak mají k dispozici mnohem lepší podmínky, se kterými by obhajoba vítězství měla být lehčí. Tedy pokud vůbec lze o Dakaru takto mluvit.
Nový Peugeot 3008 DKR se ukázal v barvách, se kterými za pár týdnů zamíří na rallye Dakar 2017
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před hodinou - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva