- -

Peugeot 2008 DKR má 340 dieselových koní, pošle je jen na jednu osu

(+ video) Jedna hnaná náprava má francouzskému speciálu přinést na Dakaru samé výhody. Bude prý lehčí než čtyřkolky a použije větší pneu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot 2008 DKR má 340 dieselových koní, pošle je jen na jednu osu

3.7.2014 | Petr Prokopec | 10 příspěvků

(+ video) Jedna hnaná náprava má francouzskému speciálu přinést na Dakaru samé výhody. Bude prý lehčí než čtyřkolky a použije větší pneu.

Francouzskému speciálu, který hodlá v lednu příštího roku soupeřit na dakarské rallye, jsme věnovali hned několik článků, bohužel ani v jednom ale nebyl konkretizován jeho pohon. Dosud se totiž vědělo pouze tolik, že výkon motoru zamíří jen na jednu nápravu, což u vozu, který by měl většinu času strávit v pouštních dunách nebo při přejezdu skalnatých vršků, zní velmi neobvykle. Peugeot ovšem nyní naznačuje, že tento riskantní krok by klidně mohl vést i k vítězství.

„Pokud přijde řeč na závody napříč krajinou, pak největší otázkou vždy je, zda použít pohon dvou nebo všech čtyř kol. My jsme po dlouhé analýze zvolili první možnost, která nám přinese řadu výhod,“ říká ředitel divize Peugeot Sport Bruno Famin. Přitom naráží na pravidla, která speciálu 2008 DKR umožní použít větší kola, respektive pneumatiky, než konkurence. A to je u závodu, ve kterém velkou roli hraje neustálé upouštění či dofukování vzduchu (provádět půjde přímo z kabiny), velmi důležité.

Mimo to má větší rozměr také další přínos, a tím je kratší přední převis. Při skákání v dunách tak hrozí menší riziko zapadnutí. Opomíjet pak nemůžeme ani nižší hmotnost či naopak delší zdvih tlumičů. Jde o 460 milimetrů namísto 250 mm, díky čemuž by prý vůz měl dokázat vyjet i kolmou stěnu. Tedy alespoň podle technického manažera projektu Jean-Christophe Palliera.

Tiskové materiály automobilky nezmiňují, zda hnaná budou kola přední či zadní, jelikož hlavním sponzorem týmu je Red Bull, který loni poslal na Dakar dvě buggyny s pohonem zadních kol (jednu řídil Carlos Sainz, který se posadí i za volant Peugeotu 2008 DKR), pak lze počítat s podobnou technikou. Přiložené video ostatně jiné řešení nenaznačuje.

Kompletnímu odhalení však nebudeme předcházet, místo toho svou pozornost zaměříme na motorový prostor. Ten již nenajdeme pod přední kapotou, ale za sedadly, kde trůní 3,2litrový turbodiesel V6 twin-turbo. Ten produkuje 340 koní a 800 Nm točivého momentu, jejichž přenos má na starosti šestistupňová sekvence.

Akceleraci z klidu na stovku značka nezmiňuje, nejvyšší rychlost ovšem činí 200 km/h. Dá se přitom předpokládat, že při daném tempu vůz vycucne 400litrovou nádrž jako nic. Nic konkrétního ovšem nemůžeme zmínit ani v rámci spotřeby, neboť také v jejím případě je Peugeot tajemnější než hrad v Karpatech.

Dodat tak již můžeme pouze rozměry, které počítají s délkou 4 099 mm, šířkou 2 033 mm, výškou 1 912 mm a rozvorem 2 800 mm. Několikráte zmiňovaná kola jsou pak tvořena 37palcovými pneumatikami Michelin a 17palcovými disky, za nimiž prosvítají 355milimetrové kotouče a dvojice pružin v každém rohu.

Peugeot 2008 DKR má 340 dieselových koní, pošle je jen na jednu osu - 1 - Peugeot 2008 DKR nova sada 01Peugeot 2008 DKR má 340 dieselových koní, pošle je jen na jednu osu - 2 - Peugeot 2008 DKR nova sada 02Peugeot 2008 DKR má 340 dieselových koní, pošle je jen na jednu osu - 3 - Peugeot 2008 DKR nova sada 02aPeugeot 2008 DKR má 340 dieselových koní, pošle je jen na jednu osu - 4 - Peugeot 2008 DKR nova sada 02bPeugeot 2008 DKR má 340 dieselových koní, pošle je jen na jednu osu - 5 - Peugeot 2008 DKR nova sada 03Peugeot 2008 DKR má 340 dieselových koní, pošle je jen na jednu osu - 6 - Peugeot 2008 DKR nova sada 04Peugeot 2008 DKR má 340 dieselových koní, pošle je jen na jednu osu - 7 - Peugeot 2008 DKR nova sada 05Peugeot 2008 DKR má 340 dieselových koní, pošle je jen na jednu osu - 8 - Peugeot 2008 DKR nova sada 06Peugeot 2008 DKR má 340 dieselových koní, pošle je jen na jednu osu - 9 - Peugeot 2008 DKR nova sada 07
Nový Peugeot 2008 DKR má po prvních praktických testech, při kterých prokázal schopnost pouze jedné poháněné nápravy. Francouzi ovšem stále tají, zda půjde o předokolku či zadokolku

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 10 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše