Reklama

Podívejte se, čím se snaží nalákat diváky odvěký konkurent Top Gearu. Je zpátky

A v plné parádě i s Tiffem Needellem a Jasonem Platem. Oba v rámci nové sezóny Fifth Gearu usedli za volant těžkého Němce a lehkého Itala, aby našli ideál pro pálení zadních pneumatik.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Podívejte se, čím se snaží nalákat diváky odvěký konkurent Top Gearu. Je zpátky

18.9.2018 | Petr Prokopec

A v plné parádě i s Tiffem Needellem a Jasonem Platem. Oba v rámci nové sezóny Fifth Gearu usedli za volant těžkého Němce a lehkého Itala, aby našli ideál pro pálení zadních pneumatik.

O návratu Fifth Gearu na televizní obrazovky se vědělo od léta a první dvě epizody sedmadvacáté série už opravdu byly odvysílány. K nalezení jsou na kanálu Quest, který ale přeci jen může českým divákům unikat. Naštěstí ovšem žijeme v době digitální, což si ostatně uvědomili i tvůrci pořadu, a proto na YouTube pověsili to nejzajímavější z první epizody, aby nalákali na ty další a přetáhli část diváků svých hlavních rivalů - toho odvěkého jménem Top Gear a nového jménem The Grand Tour.

Oním lákadlem je souboj ve driftování, kterého se účastní Tiff Needell a Jason Plato. Ti osedlají dva ze současných supersedanů, a sice Mercedes-AMG C63 a Alfu Romeo Giulia Quadrifoglio Verde. Oba vozy byly vybaveny automatickou převodovkou, což pro daný účel není zrovna ideální výbava. Na druhou stranu tu ovšem máme výkonný motor vpředu a pohon zadních kol, a to je již jiná káva.

AMG má přitom tradici ve výrobě přemotorovaných monster, která dokážou zadní pneumatiky usmažit na počkání, ostatně bývalý Needellův kolega Jeremy Clarkson by mohl vyprávět. Nyní ale vše zůstává na Tiffovi, jehož třícípá hvězda má o trochu nižší výkon než italský zelený čtyřlístek. A kromě toho je výrazně těžší, i díky tomu, že pod kapotou se skrývá čtyřlitrový osmiválec namísto 2,9litrového šestiválce.

Překvapivě však nic z toho nakonec nemá vliv na finální verdikt, v jehož rámci se trojice sudích přiklonila na stranu Mercedesu. Či spíše bychom měli říci na stranu Needella, který dokázal vykouzlit opravdu působivé powerslidy. Je přitom otázkou, zda Jason Plato není tak zručný či zda Giulia QV i přes papírovou výhodu nakonec není takovým ideálem pro pálení gum, jak by se mohlo zdát.

Ať tak či onak, podstatné je, že Fifth Gear je zpátky, z čehož budou mít skalní příznivci pořadu jistě nemalou radost. Je ovšem více než jisté, že Top Gear a The Grand Tour zůstávají minimálně v rámci audiovizuální kvality nepřekonány. To nám ale nakonec nemusí až tak moc vadit, koneckonců mít tři automobilové show, kdy alespoň jedna se ubírá o trochu jiným směrem, je něco, o čem jsme dříve ani nesnili.

Dodejme už jen, že ve druhé epizodě osazenstvo pořadu otestuje daleko větší počet vozů, přičemž chybět nebude ani Vicky Butler-Henderson, která usedne za volant Bentley Continental GT.

Podívejte se, čím se snaží nalákat diváky odvěký konkurent Top Gearu. Je zpátky - 1 - Fifth Gear S27E01 videoscreen 01Podívejte se, čím se snaží nalákat diváky odvěký konkurent Top Gearu. Je zpátky - 2 - Fifth Gear S27E01 videoscreen 02Podívejte se, čím se snaží nalákat diváky odvěký konkurent Top Gearu. Je zpátky - 3 - Fifth Gear S27E01 videoscreen 03Podívejte se, čím se snaží nalákat diváky odvěký konkurent Top Gearu. Je zpátky - 4 - Fifth Gear S27E01 videoscreen 04Podívejte se, čím se snaží nalákat diváky odvěký konkurent Top Gearu. Je zpátky - 5 - Fifth Gear S27E01 videoscreen 05Podívejte se, čím se snaží nalákat diváky odvěký konkurent Top Gearu. Je zpátky - 6 - Fifth Gear S27E01 videoscreen 06
Mercedes-AMG C63 je překvapivě lepším driftovacím nástrojem než Alfa Romeo Giulia QV. Nebo je to Needellem za volantem?

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše