Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podívejte se, jak Bugatti vyvíjelo auta v dobách, kdy ještě nepatřilo Volkswagenu
12.7.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bugatti vyvíjel a vyráběl přímo Ettore Bugatti a pak v podstatě nikdo, než se značky chopil VW. A v mezičase tu byla jedna úchvatná italská epizoda.
Automobilka Bugatti už po léta patří koncernu Volkswagen. Její převzetí bylo jedním z vrcholů umíněnosti Ferdinanda Piëcha, geniálního šéfa VW, který z velké automobilky spoléhající hlavně na jednu značku udělal dnes největší firmu svého druhu - gigant nabízející prakticky všechno od obyčejných aut po supersporty, od autobusů po kamiony.
S Bugatti tak Volkswagen zachází přiměřeně své úrovni. I v krizi způsobené Dieselgate je schopen do něj nasypat miliardy, aby odpovídajícím způsobem vyvinulo a vyrobilo znovu nejrychlejší a v mnoha ohledech nejlepší auto světa. Viděli jsme, jaké k tomu používá prostředky, od excelentní vývojové techniky přes testy - na poměry této značky - obrovského množství aut až po dokonale čistou výrobu. Vypadá to prostě tak, jak byste očekávali od prestižní značky v rukou skoro všemocného koncernu.
Než na tohle ovšem došlo, byla tu ještě jedna etapa existence Bugatti, to když se značky na konci 80. let chopil megalomanský amatér Romano Artioli. Neberte ona dvě slova peiorativně, megaloman to zkrátka byl a amatéra chápejte v původním smyslu slova - milovník. Z lásky k autům nacpal všechny své - a nejen své - peníze do výstavby stylové továrny, ve které za pomoci těch nejlepších techniků, designérů i testerů vyvinul nejlepší auto světa své doby i bez jakéhokoli obřího koncernu v zádech. Jak smutně to dopadlo, víme dobře, dnes se ale podíváme zpět do dob, kdy ještě všechno vypadalo nadějně.
Davide Cironi totiž na svém kanálu na Youtube zveřejnil dobové záběry z příprav modelu EB110 ukazující, jak vývoj vůbec probíhal pohledem někoho, kdo byl prostě při tom - nejde o žádné propagační video. Musí jít o velmi pokročilou fázi vývoje, neboť auto se zdá po technické stránce prakticky hotové a testy na sněhu kdesi v horách ukazují, jak testeři ladí pohon 4x4 nebo protiprokluzový systém. Zároveň ale není úplně hotové, neboť jde o prototypy mající ještě hranatější Gandiniho design - ano, i tento velikán za EB110 stojí, třebaže po sporech právě s Artiolim své dílo nedotáhl úplně do konce.
Celé prostředí, chvíle na dílně, vůbec způsob, jakým jsou auta testována, pobíhající pes okolo... To všechno působí velmi amatérsky, nikde ale není psáno, že dobrého výsledku dosáhnou jen chladní němečtí technici v čerstvě vypraných německých overalech. Tak to prostě v životě nefunguje a EB110 bylo i bez VW a bez příprav „přesně podle síťového grafu” absolutní špičkou superaut své doby a dodnes zůstává jedním z nejlepších vozů historie...
Dobový pohled na přípravy EB110 je svérázný, ale má své nezaměnitelné kouzlo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejčtenější články
- Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024 - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
28.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz