Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podívejte se, jak Bugatti vyvíjelo auta v dobách, kdy ještě nepatřilo Volkswagenu
12.7.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bugatti vyvíjel a vyráběl přímo Ettore Bugatti a pak v podstatě nikdo, než se značky chopil VW. A v mezičase tu byla jedna úchvatná italská epizoda.
Automobilka Bugatti už po léta patří koncernu Volkswagen. Její převzetí bylo jedním z vrcholů umíněnosti Ferdinanda Piëcha, geniálního šéfa VW, který z velké automobilky spoléhající hlavně na jednu značku udělal dnes největší firmu svého druhu - gigant nabízející prakticky všechno od obyčejných aut po supersporty, od autobusů po kamiony.
S Bugatti tak Volkswagen zachází přiměřeně své úrovni. I v krizi způsobené Dieselgate je schopen do něj nasypat miliardy, aby odpovídajícím způsobem vyvinulo a vyrobilo znovu nejrychlejší a v mnoha ohledech nejlepší auto světa. Viděli jsme, jaké k tomu používá prostředky, od excelentní vývojové techniky přes testy - na poměry této značky - obrovského množství aut až po dokonale čistou výrobu. Vypadá to prostě tak, jak byste očekávali od prestižní značky v rukou skoro všemocného koncernu.
Než na tohle ovšem došlo, byla tu ještě jedna etapa existence Bugatti, to když se značky na konci 80. let chopil megalomanský amatér Romano Artioli. Neberte ona dvě slova peiorativně, megaloman to zkrátka byl a amatéra chápejte v původním smyslu slova - milovník. Z lásky k autům nacpal všechny své - a nejen své - peníze do výstavby stylové továrny, ve které za pomoci těch nejlepších techniků, designérů i testerů vyvinul nejlepší auto světa své doby i bez jakéhokoli obřího koncernu v zádech. Jak smutně to dopadlo, víme dobře, dnes se ale podíváme zpět do dob, kdy ještě všechno vypadalo nadějně.
Davide Cironi totiž na svém kanálu na Youtube zveřejnil dobové záběry z příprav modelu EB110 ukazující, jak vývoj vůbec probíhal pohledem někoho, kdo byl prostě při tom - nejde o žádné propagační video. Musí jít o velmi pokročilou fázi vývoje, neboť auto se zdá po technické stránce prakticky hotové a testy na sněhu kdesi v horách ukazují, jak testeři ladí pohon 4x4 nebo protiprokluzový systém. Zároveň ale není úplně hotové, neboť jde o prototypy mající ještě hranatější Gandiniho design - ano, i tento velikán za EB110 stojí, třebaže po sporech právě s Artiolim své dílo nedotáhl úplně do konce.
Celé prostředí, chvíle na dílně, vůbec způsob, jakým jsou auta testována, pobíhající pes okolo... To všechno působí velmi amatérsky, nikde ale není psáno, že dobrého výsledku dosáhnou jen chladní němečtí technici v čerstvě vypraných německých overalech. Tak to prostě v životě nefunguje a EB110 bylo i bez VW a bez příprav „přesně podle síťového grafu” absolutní špičkou superaut své doby a dodnes zůstává jedním z nejlepších vozů historie...
Dobový pohled na přípravy EB110 je svérázný, ale má své nezaměnitelné kouzlo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
dnes - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024 - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
28.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- V pátek začíná na Sachsenringu šampionát IDM včera 10:34
- Filip Salač si ze Španělska veze 5 bodů včera 10:15
- König testoval 3 dny v Mostě včera 10:00
- KTM 450 Rally Replica 2025: do písku i kamení včera 08:00
- Testy v Jerezu; Dixon a Alonso 30.4.2024
Nejnovější články
- Německá policie při razii zabavila čtyři vzácná Bugatti, v Mnichově je schovával muž, který měl vytunelovat miliardy
před 8 hodinami - Poslední pravověrné Audi A4 v bazarech láká svou výdrží i šíří nabídky. Je dobré jej koupit, dokud je z čeho vybírat
před 9 hodinami - Slepá sázka na elektromobily už automobilky dohání i finančně, zisky Mercedesu, VW a Stellantisu se masivně propadly
před 11 hodinami - Před 30 lety se odehrál vůbec nejtragičtější víkend celé historie Formule 1, takhle to začalo
dnes - Líbivé moderní SUV za 210 tisíc Kč nemusí být ani dnes jen sen. A nebavíme se o ojetině, jde o nové auto
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva