Podívejte se, jak to vypadá, když se Wankelův motor rozletí v 10 000 otáčkách

Rotační motory jsou v nově vyráběných autech mrtvou záležitostí, ve starších strojích ale stále žijí. I tento Wankel ve staré Mazdě se měl čile k světu, až...
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Podívejte se, jak to vypadá, když se Wankelův motor rozletí v 10 000 otáčkách

10.12.2017 | Mirek Mazal | 16 příspěvků

Rotační motory jsou v nově vyráběných autech mrtvou záležitostí, ve starších strojích ale stále žijí. I tento Wankel ve staré Mazdě se měl čile k světu, až...

V Austrálii pravidelně pořádají setkání automobilových nadšenců pod názvem Rotary Revival. Událost je přístupná pro všechny fanoušků automobilů, ale aby se člověk mohl zúčastnit se svým vozem, musí mít rotační motor. Nehraje roli značka vozu, model, styl, výkon, ale důležité je mít pod kapotou Wankel.

První setkání se stalo hitem, a tak vznikla široká komunita nadšenců, kteří na Rotary Revival pravidelně jezdí. Osloveni byli postupně i lidé, kteří s rotačními motory závodí ve sprintech, aby se zúčastnili a předvedli, co jejich stroje dovedou. Z prvního setkání, kam přijelo 109 aut, se dvakrát ročně pořádaná akce s účastí tisíců lidí.

Poslední ročník s pořadovým číslem šest se odehrál v neděli 3. prosince 2017 na závodní dráze Sydney Motorsport Park. Jedna z disciplín si ale vyžádala jednu oběť, naštěstí ne lidskou. Řidič Mazdy Familia (později známá jako Mazda 323) v soutěži o nejhlasitější automobil tak dlouho hnal motor do otáček, až se v 10 000 otáčkách za minutu něco pokazilo.

Motor žluté Familie z počátku 70. let s upraveným motorem ke spokojenosti všech zúčastněných zvyšuje otáčky, řidič chvilkami prošlapuje plynový pedál až na podlahu. V nejvyšších otáčkách se z ničeho nic rozletí kovové zbytky Wankelu, kapota motoru schytá ránu, až se nadzvedne a vše utichne. Nejhorší pocit, jaký může řidič zažít. Kamera po chvíli ukáže, že z Wankelu zůstala jen hromádka zbytků, stačí zamést.

Možná by bylo poučné zjistit, jaký hluk Mazdě naměřili a jestli majitel dostane nějakou výhru jako cenu útěchy. Někteří tvrdí, že rotačním motorům se musí přijít na chuť, po zhlédnutí přiloženého videa to bude o něco složitější. Vzhledem k okolnostem ale můžeme být rádi, že nikdo nebyl zraněn...

Podívejte se, jak to vypadá, když se Wankelův motor rozletí v 10 000 otáčkách - 1 - Mazda Wankel 10 tisic otacek rozpad na kousky 01Podívejte se, jak to vypadá, když se Wankelův motor rozletí v 10 000 otáčkách - 2 - Mazda Wankel 10 tisic otacek rozpad na kousky 02Podívejte se, jak to vypadá, když se Wankelův motor rozletí v 10 000 otáčkách - 3 - Mazda Wankel 10 tisic otacek rozpad na kousky 03Podívejte se, jak to vypadá, když se Wankelův motor rozletí v 10 000 otáčkách - 4 - Mazda Wankel 10 tisic otacek rozpad na kousky 04Podívejte se, jak to vypadá, když se Wankelův motor rozletí v 10 000 otáčkách - 5 - Mazda Wankel 10 tisic otacek rozpad na kousky 05Podívejte se, jak to vypadá, když se Wankelův motor rozletí v 10 000 otáčkách - 6 - Mazda Wankel 10 tisic otacek rozpad na kousky 06Podívejte se, jak to vypadá, když se Wankelův motor rozletí v 10 000 otáčkách - 7 - Mazda Wankel 10 tisic otacek rozpad na kousky 07Podívejte se, jak to vypadá, když se Wankelův motor rozletí v 10 000 otáčkách - 8 - Mazda Wankel 10 tisic otacek rozpad na kousky 08Podívejte se, jak to vypadá, když se Wankelův motor rozletí v 10 000 otáčkách - 9 - Mazda Wankel 10 tisic otacek rozpad na kousky 09
Tahle krásná stará Mazda s upraveným Wankelem přišla o motor. Chudák auto, její srdce znělo v 10 tisících otáček opravdu zajímavě

Zdroj: Motor1

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Diskuze 16 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama