Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podívejte se, jak vznikalo nové ústředí Pagani. Je to úchvatná stavba
27.11.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pagani vyrostlo do světové slávy v malé továrně, která připomínala spíše větší rodinný dům. Už je tomu jinak, teď má novou velkou továrnu i se showroomem.
Příběh zrodu automobilky Pagani, dítěte bývalého „karbonového specialisty” Lamborghini, je fascinující věc. Jen málokomu se podařilo v posledních dekádách vykřesat z ničeho fungující automobilku zaměřenou na výrobu jedněch z nejrychlejších vozů světa, většina podobných pokusů skončila drtivým nezdarem. Pagani vážně funguje, představuje nové modely a daří se mu tak, že mu už před pár léty začala být jeho původní továrna v San Cesariu sul Panaro malá.
Ono není divu, když se podíváte na fotky z ní, zjistíte, že měla s trochou nadsázky blíže ke garáži než skutečné továrně. V rámci hesla: „Kdo neinvestuje do vlastního zázemí, je odsouzen k dřívějšímu nebo pozdějšímu zániku,” se tak Horacio Pagani pustil do stavby nového komplexu jen o pár set metrů vedle. Teď je už chvíli hotový (slavnostní otevření proběhlo 29. června) a automobilka se nyní rozhodla jeho vznik i celý výsledek řádně zdokumentovat.
Přiložené obrázky vám tak ukáží vznik nového ústředí, které je současně továrnou i showroomem, od úplné píky. Z počátku to vypadá na nudnou stavbu, která nemá daleko k zázemí supermarketu, nakonec ale vyroste v architektonicky pozoruhodné dílo. Platí to jednak zvenčí, a pak také zevnitř - ne každému bude vyhovovat stylizace, do které se Pagani pustil, jakési barokní ladění mu ale bylo vždy blízké, a tak nepřekvapí ani tady, když se o vzhled stavby postaralo samo designové studio značky.
Dodejme, že Horacia Paganiho inspiroval neobvyklý skleník, který viděl kdysi při jedné ze svých cest za zákazníkem do Francie, o jehož konstrukci se postaral sám Alexandre Gustave Eiffel. Nové ústředí pochopitelně není jeho kopií, na ploše 5 800 metrů čtverečných ale rozvíjí nepochybně pozoruhodnou stavbu. Nakonec, posuďte sami...
Přesně takto vznikalo nové ústředí Pagani
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 2 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 3 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 5 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 6 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz