Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podívejte se, v jakém autě je také možné v Německu absolvovat autoškolu
29.10.2018 | Mirek Mazal
V čem jste se učili řídit vy? Ti starší nejčastěji ve „stodvacítkách”, Favoritech nebo Feliciích, ti mladší v jejich moderních obdobách. Asi jen málokdo ale absolvoval své první kilometry v provozu v BMW M3.
Jakkoli to zní nepravděpodobně, jedna německá autoškola svým žákům skutečně nabízí stroj, který naprostá většina řidičů ve své motoristické kariéře na vlastní kůži nikdy neokusí. K překvapení nejen kolemjedoucích řidičů je možné u našich západních sousedů absolvovat kurz řízení v BMW M3 generace F80. Vskutku povedené auto k učení žáků, první kilometry za volantem výkonného sedanu mohou být zážitkem na celý život.
Učební pomůcka z kategorie sportovních aut jistě naučí studenty přinejmenším sebekontrole a jemné práci s plynem, protože nevycválané stádo plnokrevníků pod kapotou se dokáže rychle splašit. Celkem se bavíme o 431 koních (317 kW), které doplňuje 550 Nm z řadového šestiválce s dvěma turbodmychadly. Třílitrový agregát pohánějící zadní kola umí předvádět zrychlení na 100 km/h za 4,3 sekundy, proto se hodí smeknout před instruktorem, který si troufne vyučovat s tak dynamickým automobilem.
České silnice běžně křižují cvičné vozy se zhruba čtvrtinovým výkonem a pokud jste kurs absolvovali v minulých dekádách, obvyklá byla spíše desetina. Auto značky BMW je na tomto poli samo o sobě výjimkou a rychlou M3 nenabízí žádná běžná autoškola. Pochopitelně, pravidla neříkají, jaký vůz musí být k výuce použit, takže možné je všechno a už jsme viděli skládat syna milardáře americkou zkoušku v Bugatti Chiron. Absolvovat celý kurs v Evropě v M3 je ale něco ještě trochu jiného - docela by nás zajímalo, kolik taková legrace stojí...



Vůz autoškoly se tváří docela nenápadně, ve skutečnosti se jedná o BMW M3 s dvakrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 431 koní
Zdroj: Auto Junk
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
