Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Pohon budoucích Ferrari natočen při testech. Je to strašidelně tichá podívaná
1.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Máte Ferrari spojená s jedinečným ječivým zvukem? Už s nástupem turb jej ubylo, bude ale ještě hůř. Nový hybridní pohon nemusí také vydat ani hlásku.
Motory Ferrari vždy pěly árie, za které by se nemuseli stydět ani ti nejlepší operní umělci. S příchodem přeplňování osmiválcové motory na zpěvnosti ztratily, nicméně i tak zvládají překřičet vše, co se po silnicích pohybuje. Tomu ale za chvíli může být konec, jak naznačuje hybridní testovací prototyp Ferrari 488.
Je třeba říci, že je trochu překvapivé, že automobilka testuje kombinaci elektromotoru a spalovací jednotky u osmiválcového modelu, neboť dosud o elektrifikaci mluvila pouze ve spojení s dvanáctiválci. Se stále přísnějšími emisními limity a regulacemi normované spotřeby paliva ale zřejmě došlo na změnu strategie a budoucností osmi- i dvanáctiválcových vozů jsou hybridní pohony.
Jako první by takový mělo dostat chystané SUV. Ferrari mu tedy říká FUV, nečekejme ale nic až tak odlišného proti třeba Lamborghini Urus. Právě tento vůz má hybridní ústrojí dostat kvůli výši očekávaných prodejů. I v jeho případě jistě dojde na umělé omezení produkce, tak jak tomu je u všech modelů Ferrari, přesto půjde o velký a těžký vůz a v kombinaci s vysokým výkonem by jeho „emisní stopa” mohla být bez použití nějaké formy hybridizace příliš vysoká.
Italové si pak zřejmě řekli, že když už takový pohon vyvinou a s odbytem navýšeným o SUV zřejmě překročí hranici 10 tisíc prodaných aut za rok (dosud Ferrari prodává méně aut a regulace normované spotřeby ze strany EU se na něj vztahují v mnohem menší míře), dají jej rovnou i dalším modelům.
Zatím jsou to všechno pouze neoficiální informace, smysl ale dávají a během pár let se celá nabídka Ferrari může snadno stát hybridní. Počkejme si na realitu, nemusí být až tak chmurná - LeFerrari je též hybrid a nikdo nad ním neohrnuje nos. Typický zvuk Ferrari nám ale prostě bude chybět, to ticho při rozjezdu prototypu hybridní 488 je až strašidelné...

Ferrari zjevně již začalo s testem osmiválcového hybridu, ačkoliv zatím spojovalo elektrifikaci pouze s dvanáctiválci. Bude jistě extrémně výkonný a silný, zvučný ale přinejmenším v elektrickém módu nikoli
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 10 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 3 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 4 hodinami
Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací jsou ještě varovnější, klesly na úplné dno
před 6 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 7 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
