Reklama

Pohon budoucích Ferrari natočen při testech. Je to strašidelně tichá podívaná

Máte Ferrari spojená s jedinečným ječivým zvukem? Už s nástupem turb jej ubylo, bude ale ještě hůř. Nový hybridní pohon nemusí také vydat ani hlásku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Pohon budoucích Ferrari natočen při testech. Je to strašidelně tichá podívaná

1.4.2018 | Petr Prokopec | 5 příspěvků

Máte Ferrari spojená s jedinečným ječivým zvukem? Už s nástupem turb jej ubylo, bude ale ještě hůř. Nový hybridní pohon nemusí také vydat ani hlásku.

Motory Ferrari vždy pěly árie, za které by se nemuseli stydět ani ti nejlepší operní umělci. S příchodem přeplňování osmiválcové motory na zpěvnosti ztratily, nicméně i tak zvládají překřičet vše, co se po silnicích pohybuje. Tomu ale za chvíli může být konec, jak naznačuje hybridní testovací prototyp Ferrari 488.

Je třeba říci, že je trochu překvapivé, že automobilka testuje kombinaci elektromotoru a spalovací jednotky u osmiválcového modelu, neboť dosud o elektrifikaci mluvila pouze ve spojení s dvanáctiválci. Se stále přísnějšími emisními limity a regulacemi normované spotřeby paliva ale zřejmě došlo na změnu strategie a budoucností osmi- i dvanáctiválcových vozů jsou hybridní pohony.

Jako první by takový mělo dostat chystané SUV. Ferrari mu tedy říká FUV, nečekejme ale nic až tak odlišného proti třeba Lamborghini Urus. Právě tento vůz má hybridní ústrojí dostat kvůli výši očekávaných prodejů. I v jeho případě jistě dojde na umělé omezení produkce, tak jak tomu je u všech modelů Ferrari, přesto půjde o velký a těžký vůz a v kombinaci s vysokým výkonem by jeho „emisní stopa” mohla být bez použití nějaké formy hybridizace příliš vysoká.

Italové si pak zřejmě řekli, že když už takový pohon vyvinou a s odbytem navýšeným o SUV zřejmě překročí hranici 10 tisíc prodaných aut za rok (dosud Ferrari prodává méně aut a regulace normované spotřeby ze strany EU se na něj vztahují v mnohem menší míře), dají jej rovnou i dalším modelům.

Zatím jsou to všechno pouze neoficiální informace, smysl ale dávají a během pár let se celá nabídka Ferrari může snadno stát hybridní. Počkejme si na realitu, nemusí být až tak chmurná - LeFerrari je též hybrid a nikdo nad ním neohrnuje nos. Typický zvuk Ferrari nám ale prostě bude chybět, to ticho při rozjezdu prototypu hybridní 488 je až strašidelné...

Pohon budoucích Ferrari natočen při testech. Je to strašidelně tichá podívaná - 1 - Ferrari 488 Hybrid prototyp 2018 videoscreen 01Pohon budoucích Ferrari natočen při testech. Je to strašidelně tichá podívaná - 2 - Ferrari 488 Hybrid prototyp 2018 videoscreen 02
Ferrari zjevně již začalo s testem osmiválcového hybridu, ačkoliv zatím spojovalo elektrifikaci pouze s dvanáctiválci. Bude jistě extrémně výkonný a silný, zvučný ale přinejmenším v elektrickém módu nikoli

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 5 příspěvků

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše