Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 911 R ve stříbrné bez „rychlých pruhů“ vypadá jako tovární sleeper
11.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novou limitovanou edici si vyvolení majitelé mohou naspecifikovat i bez grafických doplňků. V té chvíli nic nedává najevo, že pod kapotou trůní 500 koní.
Jednou z největších hvězd letošního autosalonu v Ženevě bylo bezesporu Porsche 911 R. Souběžně s odhalením této novinky z Zuffenhausenu ale nejspíše řada fanoušků musela zamáčknout slzu, neboť všech 991 exemplářů mělo svého majitele dříve, než limitovaná edice dorazila na výstaviště Palexpo. Značka přitom posléze dodala, že původně plánovala pouze 600kusovou sérii, prvotní zájem ale předčil veškerá její očekávání. I proto ostatně manuální převodovka z nabídky Porsche hned tak nezmizí.
Budoucnost ale nyní nechme stranou, místo toho se budeme zaobírat pouze oním limitovaným modelem 911 R. Ten se pyšní agresivněji stylizovaným čelním nárazníkem či litými koly s centrální maticí, nejvíce jej však od běžné produkce po stránce vizuální odlišují „rychlé“ pruhy táhnoucí se od přední kapoty přes střechu až po víko motoru, a boční grafické polepy. Tak nějak jsme si přitom mysleli, že jde o nedílnou součást vozu, nicméně sada nových fotek dokazuje, že Porsche 911 R lze objednat i bez těchto doplňků.
Výsledkem této konfigurace je kupé, které můžeme považovat za tovární sleeper. Jelikož aerodynamickým bodykitem a zmiňovanými ráfky je možné osadit takřka jakékoliv Porsche 911 Carrera, nedá vám prakticky nic najevo, že nad zadní nápravou netrůní standardní motor, nýbrž čtyřlitrový plochý šestiválec naladěný na 500 koní. S touto silou přitom vůz zvládne zrychlení z klidu na stovku za 3,8 sekundy. Tedy i rychleji než přeplňovaná Carrera S osazená automatem PDK a paketem Sport Chrono.
Síla tohoto modelu ovšem spíše než v přímém směru či nejvyšší rychlosti 323 km/h leží v zatáčkách a hlavně v interakci stroje s řidičem. Jak jsme ovšem uvedli, okusit tyto vlastnosti bude moci jen hrstka vyvolených, kterým můžeme pouze závidět. Zvláště když Porsche 911 R je vlastně již dnes klasikou, jejíž nemalá pořizovací cena v příštích letech jen poroste.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Takhle vypadá Porsche 911 R bez pruhů...
...a takhle jej známe již velmi dobře
Foto: Porsche přes Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 7 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
před hodinou - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
před 2 hodinami - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
před 4 hodinami - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
před 5 hodinami - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.27. 09:56 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz