Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche završilo nevídaný obrat, konečně ukázalo novou 911 GT3 s manuálem
27.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nestává se to a možná už se to nikdy znovu nestane. Návrat manuálního řazení do nabídky je dnes naprosto nevídaná věc, tak si ji pořádně užijme.
Je to jedna z událostí, která v posledních týdnech pořádně otřásá automobilovým světem. Porsche se rozhodlo udělat něco nevídaného, tak trochu obrátit běh dějin a do nabídky modelu 911 GT3 vrátit manuální řazení. V posledních letech jsme přitom byli svědky jen a pouze pravého opaku a sama GT3 toho byla důkazem - byla vždy „manuální”, jen manuální, kvůli ostře sledované úspoře hmotnosti. Najednou ale začala být jen „automatická”, prý kvůli rychlosti. Jenže zákazníky to nebralo u srdce tak, jak by mělo a část jich GT3 bez ručního řazení prostě odmítla.
Porsche se kupodivu rozhodlo vyslechnout jejich nářky a manuál s letošním faceliftem do nabídky vrátit. Tento krok přitom nereflektuje jen ochotu firmy neignorovat to nejcennější, co má, ale reflektuje i výraznou změnu uvažování celé firmy. Teď už se nehodlá hnát za co nejvyšší rychlostí za každou cenu, protože je pro většinu lidí stejně papírová a nedocenitelná hodnota. Hlavní roli má znovu hrát interakce řidiče a stroje a té ruční řazení přispívá více než co jiného.
Kvitujeme to, samozřejmě, jenže Porsche dosud neukázalo nic hmatatelného, faceliftovaná GT3 s manuálem (a můžeme ji říkat i „nová”, protože aktuální GT3 s ručním řazením dosud neexistovala) jako by nebyla. Neobjevila se ani v Ženevě, protože do sériové výroby vstoupí až před podzimem, to ale neznamená, že by takové auto nepoznalo světlo světa. Poznalo a dnes německá automobilka konečně ukázala jeho první předprodukční exemplář.
Níže si tak můžete prohlédnout znovuzrozenou 911 GT3 s manuálním řazením a je to velmi uspokojivý pohled. No řekněte, neláká vás teď o to více usednout za volant a ovládnout i změnu rychlostních stupňů? Nás ano a jak... Existence takového auta navíc rozjíždí nové kolo spekulací o tom, co má asi v útrobách úplně první dodaný kus, Porsche zjevně vůz bez automatu PDK umí vyrobit, jak by také ne. A pochopitelně, znovu to klade otázku, kolik zákazníků vlastně po „fofrklacku” sáhne. Sázku šéfa vývoje známe, vaši stále můžete přidat...
Porsche 911 GT3 s manuálním řazením je prostě krásná věc
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB