Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení

7.3.2017 | Petr Prokopec | 18 příspěvků

Zvenčí i uvnitř se facelift nejryzejší verze 911 omezuje hlavně na detaily. Pod kapotou ale máme revoluci, vrátil se manuál a motor má větší objem.

Stánek Porsche na letošním ženevském autosalonu byl ještě před pár hodinami opředen tajemstvím. Na jednu stranu bylo jasné, že tam uvidíme Panamery Turbo S E-Hybrid a Sport Turismo, na druhou nebylo zcela jisté, zda se tam opravdu ukáže facelift Porsche 911 GT3. Nakonec ano a jde o událost ve znamení dobrých zpráv.

Seznamte se tedy prosím s 991.2 GT3. Designově mnoho odlišností nenajdete. Hlavní změnou je nové odlehčené karbonové křídlo, které doprovází přepracovaný difuzor s dvojicí koncovek výfuku uvnitř. Nechybí ani odlišné světlomety vpředu a vzadu či upravené nárazníky, které byly dle tvrzení automobilky přizpůsobeny pro lepší proudění vzduchu.

V interiéru vidíme volantu převzatý z hybridního supersportu 918 Spyder, spolu s ním přišla také v 18 směrech elektricky stavitelná sportovní sedadla. Lze je nahradit příplatkovými skořepinami se zafixovanými karbonovými opěradly. Porsche Communication Managemenet (PCM) je již opět součástí standardní výbavy.

Jakkoliv jde přitom o drobnosti, inovované Porsche 911 GT3 je díky nim zvenčí i zevnitř jasně odlišitelné od dosavadního provedení. To se ostatně týká i největší změny oproti současnosti, a to návratu šestistupňového manuálu. Ten je stejně jako sedmistupňová automatická převodovka PDK spřažen s atmosférickým čtyřlitrovým šestiválcem.

Plochá pohonná jednotka má stejný objem jako 911 GT3 RS či 911 R, nicméně jejím základem jsou agregáty používané závodními speciály 911 GT3 R a 911 RSR. Porsche tak navazuje na předchozí tradici, jež pod kapotou modelů Gran Turismo propojovala silniční a okruhové aktivity.

Čtyřlitrový boxer dává k dobru 500 koní a 460 Nm, které obě převodovky přenášejí na zadní kola. S automatem akcelerace z klidu na stovku zabere 3,2 sekundy, manuál je prý o šest desetin pomalejší, čemuž je docela obtížné věřit. Na druhou stranu vám ovšem umožní rozlet až na nejvyšší rychlost 318 km/h, zatímco verze s PDK si musí vystačit s jedním kilometrem v hodině méně.

Vůz osazený šestistupňovým manuálem váží 1 413 kg, PDK hmotnost zvyšuje o dalších sedmnáct kilogramů. Pro obě varianty je připraven také poladěný podvozek, součástí standardu se stalo i řízení zadní nápravy.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.

Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 1 - Porsche 911 GT3 facelift Zeneva 2017 zive 01Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 2 - Porsche 911 GT3 facelift Zeneva 2017 zive 02Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 3 - Porsche 911 GT3 facelift Zeneva 2017 zive 03Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 4 - Porsche 911 GT3 facelift Zeneva 2017 zive 04Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 5 - Porsche 911 GT3 facelift Zeneva 2017 zive 05Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 6 - Porsche 911 GT3 facelift Zeneva 2017 zive 06Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 7 - Porsche 911 GT3 facelift Zeneva 2017 zive 07Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 8 - Porsche 911 GT3 facelift Zeneva 2017 zive 08Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 9 - Porsche 911 GT3 facelift Zeneva 2017 zive 09Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 10 - Porsche 911 GT3 facelift Zeneva 2017 zive 10
Faceliftované Porsche 911 GT3 ani v Ženevě manuál nepředvedlo

Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 11 - Porsche 911 GT3 2018 facelift oficialni sada 01Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 12 - Porsche 911 GT3 2018 facelift oficialni sada 02Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 13 - Porsche 911 GT3 2018 facelift oficialni sada 03Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 14 - Porsche 911 GT3 2018 facelift oficialni sada 04Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 15 - Porsche 911 GT3 2018 facelift oficialni sada 05Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 16 - Porsche 911 GT3 2018 facelift oficialni sada 06
Na prvních fotkách sice ruční řazení nevidíme, kompletní tisková zpráva o něm ale hovoří jasně. Nakonec, návrat manuál a příchod čtyřlitrového motoru jsou největší novinky faceliftu, vzhled se změnil jen lehce

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 18 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama