Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek

5.3.2017 | Autoforum.cz | 4 příspěvky

(doplněno 8.3.) Nejdůležitější světový autosalon tohoto roku je v plném proudu, a tak vám můžeme představit už skoro všechny novinky, které přináší.

Doplněno 5.3.: Alpina B5 BiTurbo 2017 - úplné představení, Alpine A110 - detailní specifikace, Artega Scalo Superelletra, Aston Martin Rapide a Vantage AMR, Audi Q8 Sport, Audi RS5 Coupe - úplné představení, Bentley EXP12 Speed 6e - koncept, BMW 5 Touring M Performance, Bugatti Chiron Blue Royal, Honda Civic Type-R - úplné představení, Hyundai FE, Hyundai i30 Wagon - úplné představení, Kia Niro PHEV, Kia Optima SW PHEV Lamborghini Huracán Performante, Lexus LS 500h, McLaren 720S - úplné představení, Mercedes-AMG GT - úplné představení, Nissan Qashqai 2017, Pagani Huayra Roadster, Pininfarina Fittipaldi EF7, Pininfarina H600 - úplné představení, Porsche 911 GT3 2017 - úplné představení, Renault Captur 2017 - úplné představení, Renault Zoe e-sport, Rolls-Royce Ghost Exclusive, RUF CTR 2017, Spyker C8 Preliator Spyder, SsangYong XAVL - úplné představení, Subaru XV - úplné představení, Suzuki Swift 2017 pro Evropu - nová generace, Tamo Racemo - úplné představení, Toyota Yaris GRMN - nové informace a fotky, Vanda Dendrobium - úplné představení, Volvo XC60 2017 - úplné představení, VW Arteon - úplné představení, VW Sedric, Zenvo TS1 GT.

Doplněno 5.3.: Alpina B3 S a B4 S BiTurbo, Alpine A110 - nové fotky a informace, DS7 Crossback - úplné představení, Honda Civic Type-R 2017, Infiniti Project Black S, McLaren 720S - nové fotky a informace, Mercedes-Benz E Cabrio 2017, Mercedes-AMG GT4 - první obrázek, Mitsubishi Eclipse Cross - úplné představení, Peugeot Instinct, Pininfarina H600, Porsche Panamera Sport Turismo, Range Rover Velar - úplné představení, Renault Captur 2017, Spyker C8 Preliator Spyder, Škoda Fabia 1,0 TSI, VW Tiguan Allspace - úplné představení.


Rok se s rokem sešel a 87. ročník autosalonu v Ženevě už byl zahájen. Ačkoliv sice nejde o nejstarší motor show na světě, ta čest náleží Paříži, stále více se potvrzuje, že jde o velmi pravděpodobně tu nejdůležitější. Ostatně stačí jen trochu zapátrat v paměti a vzpomenout si na nedávné absence. V Detroitu chybělo Porsche s tím, že jeden americký autosalon je dostačující, a proto značka „rozbije stánek“ pouze v New Yorku.

Ještě hůře na tom byla loni v září zmiňovaná Paříž, kam nedorazilo hned několik velkých značek, z toho kupodivu i některé „koncernové”. Chybělo např. Bentley a Lamborghini, mimo ně svou účast na akci ve městě nad Seinou zrušily Aston Martin, Ford, Rolls-Royce nebo Volvo. A jakkoliv je to možná překvapivé, jednoho absentéra již má nahlášen i letošní podzimní Frankfurt - v hesenské metropoli bude chybět Peugeot. Mohlo by se tedy zdát, že skutečně nastal soumrak autosalonů.

O tom ženevském to ovšem neplatí, ostatně výstavní plocha čítající takřka 80 tisíc metrů čtverečních byla rozebrána již měsíce dopředu. Chybět nebude žádná větší automobilka, dorazit má i řada zcela nových - i ty si pro svůj zcela první debut vybraly právě švýcarskou motor show. To jen potvrzuje její důležitost a výjimečnost, na což již zareagovali také organizátoři. Od letoška se proto mění dost věcí.

Jednou ze změn je nová webová stránka GIMS.swiss, která odkazuje na pozměněný název Geneva International Motor Show. Nové je tu slůvko „International“, které odkazuje na důležitost akce. S webem se doplňují aktivity na sociálních sítích Twitter, Facebook a Instagram či online kamery sledující výstavbu show, mnohé ale zůstává při starém. I nadále se tak kupříkladu počítá s tím, že na autosalonu bude vyhlášen vítěz Evropského auta roku (COTY) i poslední finalisté Světového auta roku (WCOTY). Díky Seatu je pak možné vyhrát lístky zdarma či den v závodním voze. Bližší informace o soutěži získáte na již zmiňovaných internetových stránkách, kde nechybí ani pozvánka na speciální výstavu TAG Heuer, která je už po léta úzce spojena s motorsportem.

Ač se může zdát, že virtuálně již byla odhalena většina novinek a na zbytek dojde v příštích dnech, osobní návštěva Ženevy je vždy žádoucí. Pokud se ale na autosalon z jakéhokoliv důvodu vydat nechcete, vše vám stejně jako v minulých letech rádi zprostředkujeme - tak jako každý rok budeme mít na místě tým, počítat tedy lze i s živými fotkami.

Kompletní souhrn informací pokaždé najdete v tomto článku, který budeme průběžně aktualizovat. Pokud tedy chcete mít neustálý přehled o tom, co se v Ženevě chystá či děje, volte Ctrl+D nebo jiný způsob přidání odkazu tohoto článku do záložek a nic důležitého vám tak neuteče.

V tuto chvíli vám můžeme představit již přes 100 novinek, které na ženevském autosalonu debutují - u zmínky o každém vozu najdete obvykle jen pár snímků a část informací. Je-li ale k dispozici kompletní představení, nechybí ani odkaz na něj.

Než ale začneme se samotným přehledem jednotlivých novinek, máme pro vás několik detailů, které by se vám mohly při organizování návštěvy ženevské motor show hodit.

Kdy je možné autosalon Ženeva 2017 navštívit?

Dny pro novináře a odborníky:

7. března 2017 (úterý), otevřeno od 7:30 do 19:00 hod
8. března 2017 (středa), otevřeno od 7:30 do 18:00 hod

Dny pro veřejnost:

9. až 19. března 2016, otevřeno:

Pondělí až pátek: 10:00 - 20:00 hod
Sobota a neděle: 9:00 - 19:00 hod

Dospělí zaplatí za vstup 16 švýcarských franků (cca 405 Kč), děti od šesti do šestnácti let a penzisté 9 franků (228 Kč) a každý ze skupiny alespoň dvaceti návštěvníků libovolného věku po 11 francích (278 Kč). Při návštěvě Palexpa po čtvrté hodině odpolední je vstupné poloviční. Další informace můžete získat na webu autosalonu.

Tipy: Projděte si i naše předchozí speciály věnované autosalonům v Paříži 2016, Ženevě 2016, Frankfurtu 2015, Ženevě 2015, Paříži 2014, Ženevě 2014, Frankfurtu 2013, Ženevě 2013, Paříži 2012, New Yorku 2012, Ženevě 2012, Detroitu 2012, Frankfurtu 2011, Šanghaji 2011, New Yorku 2011 a Ženevě 2011.

A teď už rychle k samotným novinkám, máme jich v zásobě opravdu dost.


Alfa Romeo Stelvio - nový model

O základní Alfě Romeo Stelvio se v poslední době mluví především v souvislosti s provedením First Edition. Italská automobilka ale zatím nedala k dispozici technická data svého prvního SUV. A možná i poněkud překvapivě samotný základ ani slavnostně neodhalila. K tomu dojde v Ženevě, technické parametry si ovšem můžeme představit již dnes.

Vyjma vrcholného šestiválcového provedení Quadrifoglio Verde bude Stelvio k mání také se čtyřválcovými motory, kdy benzinová jednotka bude zpočátku k dispozici pouze s 280 koňmi. Tento výkon doplní 400 Nm točivého momentu, jenž bude k dispozici již od 2 250 otáček. Zrychlení z klidu na stovku zabere 5,7 sekundy, zatímco maximálka činí 230 km/h.

Dieselové provedení pro změnu dostalo pod kapotu 2,2litrový čtyřválec naladěný na 210 koní a 470 Nm. Také v tomto případě lze počítat s automatem a čtyřkolkou, zrychlení ze stovky přitom zabere 6,6 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 215 km/h. V případě spotřeby lze pak (alespoň na papíru) počítat s 4,8 l/100 km.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 1 - Alfa Romeo Stelvio oficialni nove 003Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 2 - Alfa Romeo Stelvio oficialni nove 004Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 3 - Alfa Romeo Stelvio oficialni nove 113

Přečtěte si více: Známe další motorizace Alfy Romeo Stelvio, podívejte se také na pořádnou fotogalerii.

Alpina B3 S a B4 S BiTurbo - nové verze

Před několika málo týdny jsme mohli zmínit budoucnost BMW. Mnichovská značka přitom chystá řadu sportovních novinek, mezi nimiž by mělo figurovat i kupé M4 CS. To nejspíše dostane do vínku vyšší výkon i agresivnější vzhled než základní dvoudvířko. Čekání na tuto novinku může být pro některé nekonečné, pokud ale čekat nechcete, můžete navštívit společnost Alpina a „přiostřenou M3” v jejím podání si pořídit právě tam. Ihned.

Firma Burkharda Bovensiepena z německého Buchloe právě rozšířila své portfolio o verze B3 S BiTurbo a B4 S BiTurbo, přičemž první zmíněná je k dispozici jako sedan a kombík, druhá pak jako kupé a kabriolet. Ve všech případech lze přitom počítat s poladěným přeplňovaným třílitrovým šestiválcem, který nyní dává k dobru 440 koní a 600 Nm točivého momentu (varianty B3 a B4 mají k dispozici „jen“ 410 koní a 600 Nm).

S vyšším výkonem B3 je samozřejmě spárována i působivější jízdní dynamika, přesná data přitom závisí na vaší konkrétní volbě. Kromě kabrioletu, který je k dispozici pouze s jednou poháněnou nápravou, totiž nabídka počítá se zadokolkami nebo čtyřkolkami. Na stovce je přitom nejrychleji kupé doplněné systémem 4x4, které sprint zvládá za 3,9 sekundy. Verze s pohonem zadních kol pro změnu dosáhne - stejně jako sedan - až na 306 km/h.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 4 - BMW Alpina B3S a B4S 2017 prvni sada 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 5 - BMW Alpina B3S a B4S 2017 prvni sada 01

Přečtěte si více: K dispozici již máme i ceny, za které jsou posílené modely řady 3 a 4 u Alpiny k dispozici.

Alpina B5 BiTurbo - nová generace

Na příchod nové generace Alpiny B5 BiTurbo jsme upozorňovali již před několika málo týdny, kdy se na světlo světa vyklubala první upoutávka. Ta se nesla ve sněžném duchu, pročež jsme skoro nepochybovali o přítomnosti systému 4x4. Nyní byla novinka z německého Buchloe představena na ženevském autosalonu, odkud míří rovnou do prodeje. Logicky tedy můžete očekávat plné představení vozu včetně všech potřebných dat. Víme tedy, jak je to s oním pohonem všech kol i jaké jsou ceny.

Nejprve ovšem zmíníme modifikovanou karoserii, která již tradičně kombinuje eleganci se sportovním duchem. Máme tu proto nový čelní a zadní spoiler, s nimiž dorazila i vícepaprsková 20palcová litá kola. Za nimi se pak skrývají modře lakované brzdové třmeny, které korespondují s barvou karoserie - tedy za předpokladu, že sáhnete po odstínu Alpina Blue, za který je ovšem stejně jako za zelenou Alpina Green třeba připlácet, a to 2 411 Eur (cca 65 500 Kč).

Dále mohou zákazníci sáhnout ještě po grafických polepech, které lze objednávat ve stříbrném nebo zlatém provedení. Mimo to můžete ještě barevně specifikovat nápis „Alpina“ na předním nárazníku, tím nám ovšem venkovní přerod končí. Přesunout se tak můžeme do kabiny, jejíž vzhled je přímo odvislý od fantazie klienta. Standardem se ovšem stává kožené čalounění Nappa, čtyřzónová klimatizace a unikátní volant zdobený modrými či zelenými švy.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 6 - Alpina B5 Bi-Turbo Zeneva 2017 zive 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 7 - Alpina B5 Bi-Turbo Zeneva 2017 zive 03Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 8 - Alpina B5 Bi-Turbo Zeneva 2017 zive 12

Přečtěte si více: Neoficiální nové BMW M5 již má své ceny, pořídít si jej můžete i jako praktičtější kombi Touring.

Alpine A110 - nový model

Lehký francouzský sporťák Alpine A110 Coupe připravený konkurovat Alfě 4C a Porsche 718 Cayman a zároveň navazující na stejnojmenného legendárního předchůdce ze šedesátých a sedmdesátých let známe už poměrně dlouho. Renault jej v této podobě odhaluje bezmála tři roky, co nám ale dosud chybělo, byly definitivní technické parametry.

Ze zákulisních informací se už před časem podařilo poskládat střípky, které naznačovaly, že by zadní kola novodobé A110 mohla být poháněná novou přeplňovanou osmnáctistovkou a spekulovalo se i o jejím výkonu. Nyní můžeme s naprostou jistotou říci, že se informátoři příliš nemýlili.

Alpine vystavila v Ženevě finální verzi a konečně kápla božskou i pokud jde o techniku pod karoserií. Předně připomínáme, že A110 je postavená na nové lepené, nýtované a svařované hliníkové platformě propůjčující francouzské novince úžasnou lehkost. Váží pouze 1 080 kg. Pokud jde o pohonnou jednotku, skutečně tady máme přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru, který je schopen vyprodukovat 250 koní a maximální točivý moment 320 newtonmetrů.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 9 - Alpine A110 Zeneva 2017 zive 01Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 10 - Alpine A110 Zeneva 2017 zive 05Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 11 - Alpine A110 Zeneva 2017 zive 15

Přečtěte si více: Na působivé dynamice se kromě nízké hmotnosti podílí i příkladná aerodynamika.

Artega Scalo Superelletra - nová verze

Německá značka Artega byla založena v roce 2006. Již o pouhých šest let později však musela vyhlásit bankrot, aniž by přitom ve světě sportovních aut zanechala výraznější otisk. Ještě překvapivější byl ovšem návrat malosériového výrobce z Delbrücku, ke kterému došlo před dvěma roky. Zakladatel značky Klaus Dieter Frers a jeho tým na autosalonu ve Frankfurtu představil elektrickou novinku Scalo.

Tento model vzhledově navazoval na kupé GT osazené 3,6litrovým motorem VR6 z produkce Volkswagenu. Toto pohonné ústrojí však nyní nahradil elektrický pohon, s nímž Artega koketovala ještě před bankrotem a dokonce vyrukovala i se třemi prototypy. Na sériovou výrobu ovšem došlo až po zmrtvýchvstání. Nově se pak značka snaží naznačit, že model Scalo byl pouze začátkem.

Na ženevský autosalon míří varianta Superelletra, na které Němci spolupracovali s italskou karosárnou Carrozzeria Touring Superleggera. Ta se základnímu Scalu sice výrazně podobá, což je zásluha hlavně bronzového laku, jinak jde o zcela jiný vůz. Superelletra působí mnohem delším dojmem, navíc má seseklou záď namísto zvýšené odtrhové hrany.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 12 - Artega Scalo Superelletra 2017 prvni sada 08Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 13 - Artega Scalo Superelletra 2017 prvni sada 09Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 14 - Artega Scalo Superelletra 2017 prvni sada 10

Přečtěte si více: Německá novinka s italským kabátem dostane do vínku čtyři elektromotory produkující 1 020 koní.

Aston Martin Rapide a Vantage AMR - nové verze

Ve stínu nově oznámeného jména hypersportu značky Aston Martin, který nakonec ponese „božské“ označení Valkyrie, zůstaly tak trochu další dvě novinky této britské automobilky, ačkoli jsme dodatečně zjistili, že poněkud neprávem. Ne každý den je totiž prezentován nejrychlejší čtyřdveřový sedan na světě a vzrušující osmiválcové kupé, které vypadá na to, že si právě odskočilo za závodního okruhu. Pojďme se ale nejdříve podívat na tu stíhačku v rouchu limuzíny.

Titulem nejrychlejšího sériového čtyřdveřového sedanu na světě se již nějako dobu honosí americký muscle car Dodge Charger SRT Hellcat, který je schopen rozjet se díky svému kompresorovému osmiválci o objemu 6,2 litru a výkonu 717 koní na 329 kilometrů v hodině. Tuto hranici nyní překonává Aston Martin Rapide AMR.

Pokud vám uvedená zkratka za jménem nic neříká, mohlo by vás zajímat, že jde o sportovní divizi Aston Martin Racing založenou v roce 2004, která se bude od nynějška zajímat nejen o stavbu okruhových strojů, ale podívá se na zoubek také produkčním modelům.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 15 - Aston Martin Rapide AMR Vantage AMR Pro oficialni 25Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 16 - Aston Martin Rapide AMR Vantage AMR Pro oficialni 24Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 17 - Aston Martin Rapide AMR Vantage AMR Pro oficialni 27

Přečtěte si více: Rapide AMR dostal dvanáctiválec se 600 koňmi, zvládne se tak rozjet až na 338 km/h, okruhový Vantage AMR mu zdatně sekunduje.

Aston Martin Vanquish S Volante - nová verze

Po příchodu Astonu Martin Vanquish S britská automobilka nyní představila také otevřenou variantu Volante. Ta dostala stejné modifikace jako kupé, nicméně její vzhled - zvláště se staženou střechou - dráždí smysly daleko více. Při pohledu z boku jsou jasně viditelné hrboly za zadními sedadly, které jsou opravdu delikátním doplňkem.

Ve všem ostatním již „eSkové“ Volante těží ze stejných změn, kterých se loni dočkalo i kupé. Máme tu tedy atmosférický 5,9litrový dvanáctiválec, jenž skrze překalibrovanou automatickou osmistupňovou převodovku Touchtronic III posílá na zadní kola 603 koní v 7 000 otáčkách a 630 Nm točivého momentu při 5 500 ot./min.

Kromě vyššího výkonu se pak i kabriolet dočkal modifikací na podvozku, a sice vylepšených stabilizátorů či specifických 20palcových litých kol s pneumatikami Pirelli P-zero o rozměru 255/35 vpředu a 305/30 vzadu. Aston přitom použil stejného designu jako u kupé, jenž počítá s černými středy a stříbrnými okraji.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 18 - Aston Martin Vanquish S Volante 2017 prvni foto 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 19 - Aston Martin Vanquish S Volante 2017 prvni foto 04

Přečtěte si více: Otevřený Vanquish S se pyšní působivou jízdní dynamikou, i přes nemalou hmotnost.

Aston Martin Vantage Red Bull Edition - nová verze

S novou limitovanou sérií Red Bull Edition slaví Aston Martin své partnerství se stájí Formule 1. Zákazníci proto mohou sáhnout po modelu Vantage s osmiválcem či dvanáctiválcem, přičemž obě motorizace prošly branami zakázkové divize Q by Aston Martin, která karoserii ohákla do speciálního odstínu Mariana Blue (v lesklé či matné verzi). Ten odráží vzhled monopostu F1, přičemž jej mohou doplnit žlutě nebo červeně lakované detaily. Pokud vám ovšem modrá barva venkovního kabátu nevyhovuje, můžete sáhnout také po stříbrné Tungsten Silver.

Jen u laku ovšem nezůstalo, dále dorazil čelní splitter, zadní difuzor a nový rámeček čelní masky, přičemž na všechny tyto doplňky byl použit karbon. Uhlíkových vláken ovšem nakonec může být daleko více, pokud se rozhodnete ještě pro příplatkové kryty zpětných zrcátek a výplně zadních světlometů. Kromě toho jsou z karbonu i vnitřní dekory.

Do interiéru se nastěhovalo také specifické čalounění s diamantovými švy či Alcantarou potažený volant. Na hlavových opěrkách pak nechybí vyšité logo týmu Red Bull Racing, přičemž zákazníci si zároveň mohou vybrat, který jezdec - Daniel Ricciardo či Max Verstappen - provede finální inspekci vozu a stvrdí ji svým podpisem na plaketce a prahu.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 20 - Aston Martin Vantage Red Bull Edition 04Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 21 - Aston Martin Vantage Red Bull Edition 05

Přečtěte si více: Britská automobilka souběžně s uvedením nové edice prohlásila, že hodlá zůstat věrná manuálům na věčnost.

Audi RS3 Sportback 2017 - facelift

Podstatou faceliftu Audi RS3 Sportback jsou dvě věci. Jednak vizuální modernizace navazující na tu, kterou loni dostala A3, a pak nový motor. I když jde znovu o 2,5litrový přeplňovaný pětiválec, je skutečně nový a je to úžasná mašinka. Je nejen přesně o 33 koní silnější, je díky rozsáhlejšímu použití hliníku také o 26 kg lehčí, což RS s koncepcí „všechno vpředu + quattro” nepochybně pomůže k celkově lepšímu dynamickému projevu.

Abychom se drželi faktů, RS3 2017 nyní nabízí při zdvihovém objemu 2 480 cm3 výkon až 294 kW (400 koní) při 5 850 až 7 000 ot./min. Ten pramení z točivého momentu až 480 Nm v úchvatném rozmezí 1 700 až 5 850 ot./min. Pohotovostní hmotnost vozu činí 1 510 kg (DIN), což ve výsledku se standardně dodávaným pohonem všech kol a bohužel stejně standardním automatem znamená dynamiku odpovídající skutečně světu superaut: stovku za 4,1 sekundy a maximální rychlost 250 nebo 280 km/h dle zvoleného omezovače. Reálně by tento vůz měl jen stěží problém dosáhnout třístovky.

Kdyby vás zajímala spotřeba, činí 8,3-8,4 litru Naturalu 98 v kombinaci při jízdě, která asi tomuto vozu dokonale nesedne. Reálně počítejte spíše s dvojnásobkem při adekvátní jízdě, pak asi nebudete úplně šťastní za 55 litrovou nádrž na benzin. Ale to už jsou detaily, které můžete do poslední čárky zkoumat v technických parametrech.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 22 - Audi RS3 Sportback 2017 facelift prvni 13Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 23 - Audi RS3 Sportback 2017 facelift prvni 14

Přečtěte si více: Facelift přinesl Sportbacku i kurážnější vzhled, jak se můžete přesvědčit na větší sadě fotek.

Audi RS5 Coupe - nová generace

Audi jako poslední vzdorovalo přeplňování v segmentu rychlých luxusních kupé střední třídy. Ne ale proto, že by si chtělo ostentativně vytřít pozadí s emisními pokutami. Důvody jsou mnohem prozaičtější. Jeho kupé RS5 osazené vynikajícím atmosférickým osmiválcem o objem 4,2 litru, výkonu 450 koní při 8 250 otáčkách za minutu a maximálním točivém momentu 430 Nm zde bylo od roku 2010 do roku 2015 jako pozůstatek staré dobré éry, dneškem se ale tato kapitola definitivě uzavírá.

Čtyři kruhy mění ve zbrusu nové generaci RS5 Coupé původní V8 za menší vidlicový šestiválec o objemu pouze 2,9 litru z Porsche Panamera S, jehož spalovací prostory zde pomůžou vyplachovat v rámci Millerova cyklu (s pozdním uzavíráním nasávacích ventilů) dvě turbodmychadla. Výkon nestoupne ani o špetku, vůz i v aktuálním vydání nabídne 450 koní, poskočí však jeho nejvyšší točivý moment na rovných 600 newtonmetrů dostupných v rozmezí od 1 900 do 5 000 otáček za minutu.

Zatímco starší auto zvládlo akceleraci z místa na stovku za 4,5 sekundy, novinka jde o slušný krok vpřed. Z nuly na 100 km/h umí zrychlit za 3,9 sekundy a může za to značná redukce hmotnosti, konkrétně o 135 kg, když auto mezigeneračně zhublo z 1 790 na 1 655 kg. Abychom vám nezůstali dlužni ani zbytek informací o dynamice, měli bychom dodat, že auto má maximálku omezenou na standardních 250 kilometrů v hodině, nicméně za příplatek automobilka nabídne méně restriktivní elektronický bič a RS 5 pustí na hranici 280 km/h.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 24 - Audi RS5 Coupe Zeneva 2017 zive 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 25 - Audi RS5 Coupe Zeneva 2017 zive 03Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 26 - Audi RS5 Coupe Zeneva 2017 zive 11

Přečtěte si více: Kromě nového motoru dostalo RS5 Coupe do vínku také novou - překvapivou - převodovku.

Audi Q8 Sport - koncept

Koncept Audi Q8 jako takový není novinkou, odhalil se už na detroitském autosalonu. Jak se nyní ukazuje, modrá „zubatá” verze hrála více na strunu luxusu. Čerstvě odhalená oranžová varianta, kterou si budeme moci prohlédnout i na ženevském autosalonu, je sportovnější.

Kromě toho, že je oranžová, dostala také název Q8 Sport a je silnější. Jistě se tak díváme na koncept budoucího Audi SQ8, protože příchod takového modelu je prakticky jistý. Detroitská slova Dietmara Voggenreitera, člena vedení firmy odpovědného za prodeje a marketing, byla celkem jasná: „Je to něco, co bych rád udělal.”

Pod kapotou je třílitrový vidlicový šestiválec TFSI, který produkuje 445 koní a je spárován s elektromotorem, přidávajícím dalších 27 koní. Celkem tedy máme před sebou 472 koní a 700 Nm, což podle Audi stačí ke stovce za 4,7 sekundy a maximálce 275 km/h. Vypadá to jako příliš symetrické číslo - přesně mezi běžným omezovačem na 250 km/h, kde končí detroitský koncept, a magickou třístovkou - na to, aby to byla skutečná maximální rychlost, takže se dost možná díváme jen na další elektronikou nastavenou hodnotu.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 27 - Audi Q8 Sport Concept Zeneva 2017 zive 01Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 28 - Audi Q8 Sport Concept Zeneva 2017 zive 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 29 - Audi Q8 Sport Concept Zeneva 2017 zive 13

Přečtěte si více: Kromě působivé jízdní dynamiky chce Audi Q8 Sport zvládnout i pohyb ryze na elektřinu.

Diskuze 4 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama